یادداشت/ عصمت دهقانی

دانشجو نماد بیداری و هوشیاری است

دانشجو نماد بیداری، هوشیاری و مظهر تحولات اساسی جامعه است و هر زمان که نیاز باشد، با حضور آگاهانه خویش در صحنه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی بذر امیدی در دل هموطنان خود می‌کارد.
کد خبر: ۳۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ - 07December 2019

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عصمت دهقانی؛ شهادت نغمه زیبای جاودانگی است و آنگاه که عاشق با زمزمه‌ی سرود بیداری و طراوت صبح بهاری، جمال دوست را طالب می‌شود ارزش‌ها و معیارها را دگرگون می‌کند.

شهید جلوه‌ای از بارقه الهی است که پیام ارزشمند شکوه و عظمت زندگی مسئولانه و متعهدانه در عرصه‌های تکلیف مداری و روشن بینی و نمایان سازی سیره مجاهدان فی سبیل الله و تلاش در راه کسب شرافت انسانی است.

شهدای ایران زمین با تأسی از شهدای عظیم الشأن الهی و مجاهدان صدر اسلام به ویژه امام حسین (ع) و یاران با وفایش، در برابر ظلم و بی‌عدالتی سردمداران استکبار جهانی شجاعانه ایستادند و با نثارخون خود در راه آرمان‌های‌شان، به مرتبه‌ی شهادت و جایگاه«عِندَ رَبِهِم یُرزَقون» نایل آمدند و هرکدام از آنها برای جوانان این مرز و بوم چراغی روشنگر شدند و افتخاری آفریدند که زینت بخش دیباچه ایستادگی و مقاومت تاریخ انقلاب شد.

شهیدان «مهدی شریعت رضوی»، «مصطفی بزرگ نیا» و «احمد قندچی» ازدانشجویان دانشگاه تهران، در 16 آذر ماه 1332 در اعتراض به سفر نیکسون به ایران جهت دریافت دکترای افتخاری، با بصیرت هر چه تمامتر با نثار خون خود، پایه‌های کاخ ستم شاهی را به لرزه درآوردند.

مرور وقایع شانزدهمین روز از آذرماه 1332 دانشگاه تهران، نشان می‌دهد دانشگاه علاوه بر آنکه محل کسب علم و دانش است؛ کانون بصیرت و آگاهی یافتن نسبت به مسائل مهم جامعه و جهان نیزمی‌باشد.

در دوران تظاهرات انقلابی بسیاری از دانشجویان آگاهانه در کنار سایر اقشار جامعه پرچم «آزادی» و «استقلال» را بر دوش کشیدند ونقش مهمی در روشنگری آحاد مردم داشتند و تعداد زیادی از این عزیزان فرهیخته در دوران جنگ تحمیلی، با رها کردن کلاس‌های درس، مناطق عملیاتی را بهترین دانشگاه انسان‌سازی یافتند وعلی اکبر وار در رکاب و گوش به فرمان مولا و مقتدای خویش امام خمینی(ره) در مقابل دشمن متجاوز ایستادند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایدار بماند و ارزش‌ها و اهداف آن در سراسر گیتی نشر یابد. نگاهی به آمار شهدای دانشجو گواه این واقعیت است.

بیش از 90 دانشجوی شهید لرستانی نشان از این دارد که دانشجویان این خطه در دوران دفاع مقدس در کنار تعلیم، حفظ نهال نو پای انقلاب اسلامی ایران و بیرون راندن دشمن بعثی از خاک میهن را نیز وجهه همت خود قرار داده اند.
آری! دانشجو نماد بیداری، هوشیاری و مظهر تحولات اساسی جامعه است و هر زمان که نیاز باشد، با حضور آگاهانه خویش در صحنه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی بذر امیدی در دل هموطنان خود می‌کارد.

امروز دشمن که پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمامی توطئه‌هایی مانند ترغیبب کشور عراق به تجاوز به خاک ایران و جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های انقلاب و تأثیر گذار، حمایت گروهک منافقین، تحریم ها و تهاجم فرهنگی نتوانسته است به اهداف استکباری خود برسد؛ سعی در کمرنگ جلوه دادن ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد و با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند فضای مجازی و قدرت رسانه ای خود تفکر جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده است.

امید است در گام دوم انقلاب اسلامی جوانان بویژه دانشجویان با بصیرت افزایی و آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه، منطقه و جهان و با الگوپذیری از شهدا و تبعیت از ولی فقیه، نقش خود را در این مقطع حساس بخوبی ایفا نمایند و پرچم انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی‌اش مهدی موعود(عج) برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار