گام دوم/ مومنی خبر داد؛

انهدام ۵۰ هزار باند قاچاق و توزیع مواد مخدر طی سه دهه گذشته

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سه دهه گذشته سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر موانع فیزیکی ایجاد، ۵۰ هزار باند و گروه قاچاق و توزیع مواد مخدر منهدم، ۱۰۰ هزار خودرو توقیف و مصادره و ۱۲ هزار تن مواد کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۳۷۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ - 16December 2019

انهدام ۵۰ هزار باند قاچاق و توزیع مواد مخدر طی سه دهه گذشتهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «اسکندر مومنی» دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز (دوشنبه) در نشست معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که با موضوع «بررسی روند مبارزه با مواد مخدر و راهبرد‌های آینده» در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته به نمایندگی از دنیا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی در این نشست که بررسی روند دوران گذشته و اتخاذ راهبر‌ها برای مسیر آینده و گام دوم انقلاب از اهداف آن است، گفت: در ۴۰ سال گذشته در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تفاوتی برای ما نداشته که قرار است مواد در داخل کشور توزیع شود و یا در خارج از کشور.

مومنی ادامه داد: در سه دهه گذشته سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر موانع فیزیکی ایجاد، ۵۰ هزار باند و گروه قاچاق و توزیع مواد مخدر منهدم، ۱۰۰ هزار خودرو توقیف و مصادره و ۱۲ هزار تن مواد کشف و ضبط شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته برای چند میلیون نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برگزار، چهار هزار خانه ورزش روستایی افتتاح و بیش از سه هزار مرکز اعتیاد راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، در حوزه کاهش معتادان تزریقی، خوشبختانه آمار این معتادان از ۷۵ درصد به ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مومنی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های ما فراهم کردن بستر جهت ورود نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای کمک به ما در جهت کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر است، افزود: ورود جوانان پویایی، ابتکار عمل و تحرک ایجاد می‌کند و تنها باید فرصت برابر برای آن‌ها ایجاد کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هوشمندسازی اقدامات و فرآیند‌ها از دیگر اولویت‌های ما برای آینده است، گفت: ورود جوانان و هوشمندسازی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: ازجمله برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توقف روند افزایش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر است.

مومنی در ادامه با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر مجاهدت‌های زیادی صورت گرفت است، افزود: شاهد صحبت‌های من وجود بیش از سه هزار شهید است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه‌های آینده ستاد بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما این است که روند رو به رشد شیوع مواد مخدر را کاهش دهیم و متوقف کنیم.

ضرورت ورود جوانان به حوزه مبارزه با مواد مخدر

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جلسه ستاد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را خودشان مدیریت می‌کنند، افزود: باید فضایی را ایجاد کنیم تا جوانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر ورود پیدا کنند و در امر مبارزه با مواد مخدر، جوانان نیاز به رانت ندارند.

مومنی گفت: در هر حوزه‌ای که جوانان وارد شدند، موفق و سربلند بودیم و امروز پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌های دفاعی، سلول‌های بنیادین و تکنولوژی‌های دیگر را مرهون جوانان هستیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: فعالیت‌های ما نباید موازی، بلکه باید هم‌افزا باشد.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها علمای اهل سنت فتوا دادند که خرید، فروش و توزیع مواد مخدر حرام است، افزود: خوشبختانه امروز یک بسیج همگانی در راستای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است.

مومنی گفت: امروز اگر بخواهیم شتابان حرکت کنیم و به تمامی اهداف مد نظر دست یابیم، باید وحدت داشته باشیم. امروز یک وحدت ملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده و ورزشکاران، هنرمندان، مسئولان دولتی و مردم برای مبارزه با مواد مخدر در کنار هم قرار گرفته‌اند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هوشمندسازی مبارزه با مواد مخدر از اولویت‌های این ستاد است، عنوان کرد: مراکز ترک اعتیاد، ساماندهی، سازماندهی و به سیستم‌های مکانیزه مجهز خواهند شد.

وی با بیان اینکه اگر اطلاعات و آمار نداشته باشیم، نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم، افزود: باید یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود تا اطلاعات دقیقی در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

مومنی با اشاره به نقص قانون در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر، قانون باید روزآمد شود که خوشبختانه امروز اصلاح قانون در این زمینه در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها