کتاب «آسایشگاه 14» منتشر شد؛

خاطرات ناب آزاده سمنانی از هدایت و رهبری حجت الاسلام ابوترابی

کتاب «آسایشگاه 14» با تدوین محمد مهدی عبدالله‌زاده که خاطرات آزاده سمنانی علی اکبر امیراحمدی از نود ماه اسارت در زندان‌های بعثی است با روایت‌هایی ناب از هدایت و رهبری اسرای ایرانی توسط حجت‏ الاسلام علی‏ اکبر ابوترابی به چاپ رسید.
کد خبر: ۳۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ - 22January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی ‏اکبر امیراحمدی» وقتی به اسارت نیروهای دشمن درمی‌آید بیست ساله است و نود ماه اسارت دورانی بود که از آن بهره‌‏های بسیار برد. حفظ کل قرآن، هم ‏نشینی با حجت‏ الاسلام علی‏ اکبر ابوترابی، سید آزادگان، تمرین ورزش‏‌های رزمی، مدیریت آسایشگاه اسرا، و یادگیری صبوری و مهربانی و ازخودگذشتگی از بهره‌‏های او از دوران اسارت است.

در خاطرات امیراحمدی با نقش اساسی و ارزشمند حجت‏ الاسلام ابوترابی در هدایت و رهبری آزادگان بیشتر آشنا می‌‏شویم. در این خاطرات می‏‌خوانیم چنانچه حاج‏‏‏ آقا ابوترابی در بین آزادگان نبود چه خطرهای بزرگی آزادگان را تهدید می‌‏کرد. خاطرات مربوط به حاج ‏آقا ابوترابی حائز اهمیت است، زیرا تعدادی از آن‏ها منحصر‏به‌‏فرد است.

در بخشی از این کتاب آمده است:«به حاج ‏آقا ابوترابی گفتم: «بعثی‏‌ها به بچه‏‌ها خیلی فشار می‏‌آورند تا به حضرت امام دری‏ وری بگویند، تکلیف چیست؟» گفت: «آقاجان، بگویند. عیبی ندارد! وقتی می‏‌زنند و اذیت می‏‌کنند و احتمال می‌‏دهید یک‏ موقع طوری‏تان بشود، خوب فحش بدهید.»

گفتم: «فحش بدهیم؟» گفت: «بله.» گفتم: «حاج ‏آقا، اگر به شما هم بگویند، فحش می‏‌دهید؟» گفت: «ببین پسرجان، یک‏ وقت می‏‌گویند فحش بده و هیچ‏کس هم نیست، به هیچ‏ جایی هم برنمی‌‏خورد. یک‏ وقت هم آقاجان، من را می‏‌برند جلوی تلویزیون، منِ ابوترابی، شاگرد امام و کسی که در میان اسرا مطرح است، می‏‌گویند آقا، به امام توهین کن. امیراحمدی، اگر قطعه ‏قطعه‏‌ام هم بکنند، هر قطعۀ من می‏‌گوید درود بر روح ‏الله.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها