بازخوانی روایتی از زمینه‌چینی مستکبرین برای تلخ‌ترین ترور تاریخ؛

تبانی عبری ـ عربی در «آذرخش کبود» برای ترور «سردار سلیمانی»

حجت‌الاسلام حسین طائب پیش از ترور سردار سلیمانی از تبانی برخی کشورهای عربی با صهیونیست‌ها برای ترور این سردار رشید اسلام خبر داده بود، برنامه‌ای که به دلیل ناتوانی آنها، به رژیم مستکبر آمریکا محول شد.
کد خبر: ۳۸۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹ - 22March 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهادت حاج «قاسم سلیمانی» بی‌شک بزرگترین اتفاق به‌وقوع پیوسته در سال ۹۸ بود که باعث جاودانگی این سال پرماجرا در تاریخ ایران شد.

از این‌رو خبرگزاری دفاع مقدس به بازخوانی یکی از وقایع قبل از ترور این شهید بزرگ و سردار ملی از زبان حجت‌الاسلام طائب پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

«حجت‌الاسلام حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه ۱۱ مهر سال گذشته در بیست و سومین مجمع عالی فرماندهان سپاه از طراحی و برنامه‌ریزی چندین ساله سرویس‌های امنیتی عبری ـ عربی برای ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ایجاد جنگ مذهبی در ایام فاطمیه و محرم و ناکامی و شکست آنان و نهایتا دستگیری اعضای تیم ترور پرده‌ برداشت.

به گفته طائب سرویس‌های امنیتی عبری ـ عربی با سرخوردگی از ناتوانی در اقدام ضد امنیتی در این خصوص و نیز عملیات علیه مقر‌های سپاه، برنامه‌ریزی چند ساله خود برای ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را عملیاتی کردند تا بتوانند وی را در داخل کشور و در استان کرمان هدف قرار دهند.

وی افزود: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی را در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی خریداری کرده و با استقرار در آن، ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه کرده تا از طریق ایجاد کانال، در زیر حسینیه قرار دهند و زمانی که این سردار سپاه به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابد آن را منفجر کنند که به واسطه فضای حاکم و اشراف همه جانبه نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی و اقدامات خوب نیروی زمینی سپاه موفق نشدند.

طائب تصریح کرد: در نهایت آمریکایی‌ها در یک عملیات تروریستی که نام آن را «آذرخش کبود» گذاشته بودند و ترامپ فرماندهی آن را بر عهده داشت، سردار قاسم سلیمانی را همراه با مجاهد ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این عملیات با استفاده از یک پهپاد آمریکایی به نام آرکیو ۹ انجام گرفت.

به گزارش دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی صادر کردند، عنوان فرمودند: «او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود. او همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه این سالیان بود». سپهبد سلیمانی گرچه بامداد روز جمعه ۱۳ دی به آرزوی خود برای شهادت رسید، اما همانطور که همرزمان او اعلام کرده‌اند راهش همچنان ادامه خواهد داشت و پاسداران دیگری که در راس آنان سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه است، مسیر این شهید محبوب را در محور مقاومت و رهایی ملت‌های مسلمان منطقه از نفوذ غرب و افراطی‌گری‌های گروهک‌های تروریستی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها