ما قوی هستیم/

«راهیان نور» را در نوروز به خانه‌های خود بیاوریم

اردوی «راهیان نور» ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نمی‌گیرد، این مسئله به معنای تعطیلی فرهنگ آن نیست و با برنامه‌ریزی مردم و مدیران فرهنگی «راهیان نور» را به خانه‌ها آورد.
کد خبر: ۳۸۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ - 16March 2020

«راهیان نور» را در نوروز به خانه‌های خود بیاوریمگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ فرهنگ «راهیان نور» یکی از بدیع‌ترین و از قابل احترام‌ترین دست‌آوردهای انقلاب فرهنگ دفاع مقدس است که به دلیل ماهیت کاملاً مردمی آن در هیچ جای جهان مشابه ندارد. حضور در مناطق جنگی و گرامیداشت قربانیان جنگ در برخی از کشورهای جهان مانند ویتنام، روسیه، فرانسه، آلمان و ... وجود دارد اما همچنان اردوی راهیان نور در چنین وسعتی و حضوری نظیر ندارد. فرهنگ راهیان نور یک حرکت روح‌بخش و اثربخشی است که توانسته بخشی مهم از هویت دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند.

امسال نیز به سیاق سال‌های گذشته برنامه‌های وسیعی از سوی نهادهای ذی‌ربط در نظر گرفته شده بود و خانواده‌های بسیاری برای حضور در این همایش بزرگ ملی برنامه‌ریزی کرده بودند که به‌دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا و به‌منظور مقابله با آن حرکت اردوهای راهیان نور و حضور در یادمان‌ها و مناطق جنگی انجام نمی‌شود. این عدم حضور به معنای تعطیلی اصل مسئله نیست.

اگر نمی‌توان امسال مهمان شهدا در مناطق جنگی شد، حتماً می‌توان هر خانواده یک شهید را مهمان سفره هفت‌سین خود کند، گرفتن عکس‌هایی با تصویر شهدا در هنگام تحویل سال و به اشتراک‌گذاری آن در فضای مجازی می‌تواند به نحو دیگری نام و یاد شهدا را زنده کند و راهیان نور را به وسعت ایران اسلامی گسترش دهد. اتفاقاً در چنین شرایط سخت و بحرانی که به‌شدت نیازمند تقویت روحیه معنوی خود هستیم و چه دارویی شفابخش‌تر از حضور شهدا در هنگام آغاز سال، شهدایی که به دلیل مقامی که کسب کرده‌اند از جانب خداوند اذن شفا و شفاعت دارند.

یاد و نام شهدا در شرایطی که برخی از شایعه‌پردازان سعی در ناامن کردن جو روانی دارند می‌تواند سبب آرامش و اطمینان قلبی ما باشند. راهیان نور باید امسال بیش از هرسال دیگری مورد توجه قرار گیرد، حضور در مناطق جنگی تنها بخشی از این فرهنگ غنی است و در این سال که امکان حضور نداریم مسئولان و مدیران فرهنگی بخصوص رسانه ملی باید حضور موثرتری در این زمینه ایجاد کنند.

در کنار برنامه‌های متنوعی که تدارک دیده شده می‌توان با دعوت از راویان راهیان نور کاری کرد که این حرکت عظیم فرهنگی دچار انقطاع نشود، شهدا حضوری همیشه زنده و پویا دارند و اثربخش بودن آن بر اهل نظر پوشیده نیست، این ما هستیم که باید این حضور همیشگی را برای خود محسوس و ملموس کنیم. مدوامت و اصرار ما بر زنده‌ نگه‌داشتن نام شهدا حتی به‌قدر قرار دادن یک عکس اثرات خود را بر فرزندان‌مان خواهد داشت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها