سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

حمله به پایگاه‌های آمریکایی به ایران ارتباطی ندارد/ کوچکترین سوءقصد به ایران با شدیدترین پاسخ مواجه خواهد شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با رد ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر دخالت ایران در حوادث اخیر عراق گفت: اگر دشمنان کوچکترین نظر سوئی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۳۹۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ - 02April 2020

باقریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیرو‌های مسلح، در جمع خبرنگاران پیرامون تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه به‌ویژه در عراق اظهار داشت: در روز‌های اخیر فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در فضای عراق و خلیج فارس تا حدودی توسعه پیدا کرده است که این فعالیت‌ها نیز از طرفی با شکل انبوهی از خبرپراکنی و فضاسازی روانی و رسانه‌ای مبنی بر اینکه آن‌ها علیه مجموعه‌های مقاومت و حشدالشعبی برنامه‌هایی دارند، همراه بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی فعالیت‌های آنان را تحت نظر دارد و در جمع‌آوری‌های اطلاعاتی، تمامی فعالیت‌های آمریکایی‌ها را ثبت می‌کند. امروز مجموعه‌های دفاعی ما همگی با هوشیاری کامل از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی کشور محافظت می‌کنند.

سرلشکر باقری در خصوص اینکه آمریکایی‌ها برخی حوادث را در عراق به اشتباه به ایران نسبت می‌دهند و ایران را به فرافکنی متهم می‌کنند، گفت: اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر علیه پایگاه‌های آمریکایی در کشور عراق رخ داد، عکس العمل طبیعی مردم عراق و نیرو‌های مقاومت برابر اقدام شیطانی دشمنان در ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیرو‌های مقاومت عراق است و ارتباطی با کشور ما ندارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی مطلع هستند که مردم منطقه ازجمله مردم عراق با حضور نظامی آنان در منطقه مخالف هستند و این عکس العمل طبیعی مردم منطقه است.

وی تأکید کرد: همان‌طوری که همواره تاکید کرده‌ایم، اگر دشمنان کوچکترین چشمداشت و نظر سوئی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس العمل‌ها مواجه خواهند شد.

سرلشکر باقری در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی هیچ‌گونه دخالتی در صحنه‌های پیش آمده در عراق نداشته و قصدی هم برای تعرض به نیرو‌های بیگانه ندارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار