دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار گفت: پای کار آمدن جوانان و بانوان با روحیه جهادی، درسی بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا است.
کد خبر: ۳۹۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ - 04April 2020

دیدار استاندار با نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‎الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز شنبه «16 فروردین» در دیدار با استاندار ضمن قدردانی از همراهی مسئولان و مردم در مبارزه با ویروس کرونا، خطاب به استاندار گیلان اظهار داشت: از تلاش‎های شما و همکارانتان برای مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرده به شما خدا قوت می‎گوییم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تجربه‎های حاصل از مبارزه با ویروس کرونا را بیش از آسیب های آن عنوان کرد و افزود: پای کار آمدن جوانان و بانوان با روحیه جهادی، درسی بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه نخست مبارزه با ویروس کرونا در کشور را کسب کرده است تصریح کرد: همه گروه های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمدند و همدلی مردم گیلان زبانزد شده است.

امام جمعه رشت همکاری اقشار مختلف مردم با مسئولان در مبارزه با ویروس کرونا را ستودنی خواند و گفت: به مدد الهی کرونا را شکست می دهیم.

آیت الله رسول فلاحتی به نامگذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید» اشاره کرد و متذکر شد: امسال با توجه به شرایط داخلی و کشورهای پیرامون، کثرت تقاضا ایجاد شده و بستر برای تولید بیشتر محصولات زراعی فراهم است.

وی با اشاره به اینکه لازمه جهش تولید، مشخص کردن اولویت ها است، تاکید کرد: کاهش واردات یکی از ابزارهای تقویت تولید در داخل محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بارندگی های اخیر و تقویت منابع آبی برای تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزان با توجه به مناسب بودن نرخ برنج به کشت این محصول رغبت پیدا کرده اند و از اکنون مسئولان مربوطه برای مصرف بهینه آب باید تلاش کنند.

آیت الله فلاحتی خواستار بازسازی آب بندان های گیلان شد و اضافه کرد: کانال های کشاورزی نیاز به بازسازی دارد و متولیان مربوطه باید از اکنون به این مهم بپردازند.

وی افزود: امیدوارم از ابتدای سال برنامه ریزی ها لازم برای جهش تولید در استان انجام شود و کمیته ای نیز برای این موضوع تشکیل شود.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه در گیلان از اقدامات مسئولان استان، افزود: وفاق، همدلی، هم صدایی و نبود هیچ گونه حاشیه از عوامل موفقیت گیلان در سال گذشته بود.

«ارسلان زارع» به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: یقین دارم پس از اینکه مبارزه با ویروس کرونا ختم به خیر شود، شعار سال در گیلان تحقق پیدا می کند.

وی با اشاره به تلاش مسئولان و فعالان بخش اقتصادی گیلان برای جهش تولید اظهار داشت: هفته های اخیر افزایش تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای جهش تولید در استان مشاهده کردیم.

استاندار گیلان به تشکیل جلسه شورای برنامه ریزی برای جهش تولید در استان اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه زمان را از دست ندهیم، تلاش کردیم دستگاه های مربوطه برنامه های استان را برای جهش تولید تهیه کنند و مقرر شده پیشنهاد دستگاه ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شود.

وی با بیان اینکه توجه به پروژه های عمرانی مهم از برنامه های دولت در سال ۹۹ است، تصریح کرد: امسال مقرر شده، بودجه ای برای اتمام پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین در انزلی اختصاص یابد.

 زارع به تکلیف تمام اداره های گیلان برای تهیه برنامه در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: پدیده کرونا موجب آسیب در بخش های مختلف شده اما قرار نیست تمام فعالیت ها را تعطیل کنیم بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان برخی فعالیت ها را انجام داد.

استاندار گیلان همراهی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را خیلی خوب توصیف کرد و ادامه داد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، گیلان در انجام سفرهای نوروزی و تردد مسافران، کم ترددترین استان کشور در ایام نوروز بود.

وی افزود: اختصاص وام با سود ۱۲ درصد به بنگاه هایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند تاثیرگذار است و مقرر کردیم بخش های خدماتی مانند رستوران ها، پوشاک، کیف و کفش در اولویت باشند.

ارسلان زارع کاهش کارکنان در محیط اداری را برای کاهش شیوع ویروس کرونا را تاثیرگذار دانست و ادامه داد: امیدوارم گیلان جزو نخستین استان هایی باشد که از ویروس کرونا رهایی یابد و مردم به فعالیت عادی خود برگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار