وزیر آموزش و پروش در نشست کمیته امداد مطرح کرد؛

جلوگیری از آسیب‌های آجتماعی با توزیع عادلانه فرصت‌های آموزش

محسن حاجی میرزایی گفت: جوامعی که می‌توانند فرصت‌های آموزش را به خوبی توزیع کنند، از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ - 03August 2020

جلوگیری از آسیب‌های آجتماعی با توزیع عادلانه مسائل آموزشی/ اولویت ما حضور دانش‌آموزان در مدارس استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نهمین نشست شورای هماهنگی ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه عدالت یکی از مهمترین اولویت‌های جمهوری اسلامی است که در فرمایشات حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده است، اظهار داشت: عدالت در آموزش و دسترسی به یادگیری برابر یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: جوامعی که می‌توانند فرصت‌های آموزش را به خوبی توزیع کنند، از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند؛ لذا در کشور ما باید فرصت‌های آموزشی به‌طور مساوی در کشور توزیع شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش تمام تلاش خود را کرده است تا دسترسی‌ها را توسعه دهد، گفت: امروز جمهوری اسلامی عملکرد خوبی در زمینه آموزش در سطح منطقه داشته است؛ بخش عظیمی از مردم ما در حال تحصیل و ۱۰ هزار مدرسه در کشور در حال فعالیت هستند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بررسی‌ها نشان داده که سهم محرومان در ترک تحصیل بیشتر از دیگران است؛ لذا ما نباید کار را رها کنیم و باید برای مشکلات موجود در حوزه آموزش، تدبیر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اصل بر حضور دانش‌آموزان در مدارس است، افزود: هر جا به ما اجازه داده شود، مدارس ما دایر خواهد شد و دانش‌آموزان باید حضور داشته باشند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: زمان‌بندی مدارس و یا زوج و فرد کردن مدارس روش‌هایی است که در نظر گرفته است و برای هر مدرسه طرحی در نظر گرفته خواهد شد تا دانش‌آموزان در مدارس حضور پیدا کنند.

وی  اظهار داست: در کنار همه تلخی‌هایی که کرونا داشت در حوزه آموزش اگر بتوانیم آموزش مجازی را به خوبی گسترش دهیم، می‌توانیم با استفاده از بهترین معلم‌ها محتوایی هماهنگ و در بالاترین سطح بین همه دانش‌آموزان توزیع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز باید همه ظرفیت‌ها استفاده و یک کمپین اجتماعی تشکیل شود تا مردم در این حوزه ورود و به یکدیگر کمک کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها