چهل‌سالگی سرو/ تاکیدات شهدای فرهنگی و دانش‌‌آموز استان خراسان رضوی؛

لازمه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی تبعیت از خط امام خمینی است/ استقلال فرهنگی با الهی شدن مراکز آموزشی محقق می‌‌شود

دانش‌آموز شهید «محمدتقی صفارشاهرودی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: خواهران و برادران محصل تنها راه نجات اسلام و پیروزی نهایی انقلاب، پیروی همه‌جانبه از رهبر و قرار گرفتن در خط امام است. پس متحد باشید و گوش به فرمان رهبر.
کد خبر: ۴۲۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ - 30October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، دانش‌­آموزان همچون دیگر اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

در دفاع مقدس دانش‌­آموزان کشورمان با حضور داوطلبانه خود در جبهه­‌های حق علیه باطل و تقدیم 36 هزار شهید، برگ زرین دیگری بر افتخارات جوانان انقلابی ایران اسلامی افزودند.

امروز نیز دانش‌­آموزان ایران اسلامی در عرصه­‌های مختلف علمی با کسب بالاترین رتبه‌­ها در جهت رشد و توسعه کشور گام بر می‌دارند.

به مناسبت نامگذاری بیست‌وچهارمین هفته چهلمین سالگرد دفاع مقدس به نام فرهنگیان، دانش‌‌آموزان و جوانان در دفاع مقدس، فرازهایی از وصیت‌نامه شهدای فرهنگی و دانش‌‌آموز استان خراسان رضوی و تاکیدات آنها را در ادامه خواهیم داش

معلم شهید «احمد نیرومند»:
همانطور که اسلام می‌گوید به والدین خود احسان و نیکی کنید، با پدر و مادر خوش رفتاری کنید چون باید با کارهایت و با اعمالت دیگران را جذب کنی البته این نوعی از جذب است. این مملکت، مملکت رسول‌الله (ص) است باید از دین خدا و فرستادهایش مراقبت کنیم. آنانی که دنبال ضربه زدن و اشکال تراشیدن هستند یقین بدانند که در باطل و عملاً بر علیه اسلام و آیات قرآنی رفتار می‌کنند هرچند که نماز بخوانند و روزه بگیرند.

معلم شهید «علی‌اکبر ریوندی»:
این راهی است که همه باید برویم چه خوب که با شهادت جانمان را به جان آفرین تسلیم کنیم و دل از این دنیای فانی برکنیم. همسرم این راهی است که همه کسانی که می‌‌خواهند به الله برسند باید هجرت کنند و تو باید صبور و چون کوه استوار و زینب‌گونه باشی و فرزندانمان را فاطمه‌وار بپرورانی.

معلم شهید «هادی پورمهدی»:
بیایید در راهی که امام عزیزمان به ما نشان داده در سخت‌ترین زمان‌ها فقط به الله فکر کرده و من‌ها، ما شویم و همچون تنی واحد و عزمی راسخ در راه این ابرمرد_ امام خمینی_ قدم نهاد و تا آخرین قطره خون خود از راه او که راه انسانیت است حراست کنیم.

معلم شهید «ابراهیم خیرآبادی»:
دانش‌آموزان میزهای کلاس سنگر شهادت است. در سنگرهایتان همیشه آماده مبارزه با دشمنان اسلام و نشر فرهنگ پرمحتوای اسلامی و قرآن راهنمای سعادت بشر باشید. شماها هستید که باید جای خالی شهدا را در سنگر مبارزه با کفر جهانی پر نمایید.

معلم شهید «محمدمهدی اشرفیان»:
جبهه دانشگاه خودسازی است، دانشگاهی که کنکورش تقوا و درسش ایثار و مدرکش شهادت است.

معلم شهید «علی یغمایی»:
بر برادران دانش‌آموز است که با الهام از امام امت، که نیاز به وجود متخصصین مومن را گوشزد نموده‌اند، در مرحله اول درس را به عنوان یک تکلیف بخوانند و بدانند راه استقلال فرهنگی که به فرمایش امام شرط اول استقلال است، بسته به جدیت در الهی نمودن مراکز آموزشی بالاخص دانشگاه‌ها تحقق‌‌پذیر است و این با ادامه تحصیل شما برادران انجام شدنی است ان‌شاءالله در آینده نه تنها نیاز به وجود استاد دانشگاه در داخل که در خارج از مرزها و کشورهای دیگر اسلامی را بتوان مرتفع نمود و با نشر فرهنگ اسلامی، وحدت فرهنگ امت اسلامی را محقق گرداند.

دانش‌آموز شهید «مجید کریمی»:
ای ماه جماران. ای حامی مستضعفان جهان ای خمینی، ای امام این را بدان که من با تو میثاق بسته‌ام و به تو وفادارم زیرا می‌دانم تو به اسلام و مسلمین وفاداری. اگر چندین بار مرا بکشند و زنده‌ام کنند دست از تو نخواهم کشید.

دانش‌آموز شهید «علیرضا بخشی»:
خدایا! چهار سال است که انتظار می‌کشم‌. خدایا چهار سال است که در میان خاک و خون دنبالت می‌گردم خدایا مصرانه از درگاهت استدعا دارم که مرا در این عملیات بپذیری. ای خدا آماده‌ام مرا بپذیر.

دانش‌آموز شهید «علی‌اکبر بلوچی»:
شهادت را افتخار برای مکتبم، میهنم و خانواده‌ام می‌دانم. به خدا سوگند که شهادت هزار مرتبه بهتر است از داماد شدن. ای کاش که جان‌‌ها داشتم و بارها به خاطر پیروزی اسلام بر کفر می‌جنگیدم.

دانش‌آموز شهید «مجید نصیری»:
این را بدانید که جهاد اصلی مبارزه با نفس است. سعی کنید که مطیع نفس خودتان نگردید چراکه در گرداب فساد فرو می‌روید. این را بدانید که فقط جبهه و جنگ عبادت نیست، درس را بخوانید که به راستی قلم تو از خون من با ارزش‌تر است.

دانش‌آموز شهید «حمیدرضا دهنوی»:
خالق من، آیا از این حقیر می‌پذیری رفتار و کردارم را، می‌‌دانم‌ که رحیمی، می‌دانم رحمانی و می‌دانم مهربانی. اما از آتش دوزخت می‌ترسم. بدن ضعیفم یارای مقاومت را ندارد و نمی‌توانم عقوبتی که خودم من منشاء آن بودم تحمل نمایم مرا دریاب، مرا به گدایی در خانه‌ات بپذیر چون بخشش تو زیاد است.

دانش‌آموز شهید «محمدتقی صفارشاهرودی»:
خواهران و برادران محصل تنها راه نجات اسلام و پیروزی نهایی انقلاب، پیروی همه‌جانبه از رهبر و قرار گرفتن در خط امام است. پس متحد باشید و گوش به فرمان رهبر.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار