بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به‌مناسبت سالگرد شهید آوینی؛

شهید «آوینی» سمبل هنر انقلاب اسلامی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم فروردین سالروز بیست‌وهشتمین سالگرد شهادت «سید مرتضی آوینی» سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ - 08April 2021

شهید «آوینی» سمبل هنر انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت بیستم فروردین سالروز بیست‌وهشتمین سالگرد شهادت «سید مرتضی آوینی» سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بیستم فروردین سالروز شهادت مردی از تبار آئینه‌های روشن سرزمین عشق و حماسه، سید شهیدان اهل قلم، شهید «سید مرتضی آوینی» است که در سال ۱۳۷۲ در حین تهیه مستند «روایت فتح» در منطقه فکه بر اثر انفجار مین باقی‌مانده از سال‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسید و روز شهادت این شهید به پیشنهاد نویسندگان، شاعران و اهل قلم و با موافقت مقام معظم رهبری به «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد و همه ساله در این روز یاد آن شهید گرامی داشته می‌شود.

شهید «سید مرتضی آوینی» فیلمساز و نویسنده انقلابی از بنیانگذاران هسته‌های جوان هنرمند انقلابی است که با هنر متعهد خود زمینه رشد و هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی را فراهم ساخت.

سید شهیدان اهل قلم به عنوان یکی از پرکارترین چهره‌های هنر بعد از انقلاب توانست با زبان هنر انقلابی در قالب کتاب، فیلم و مستند به تبیین سیره و سبک شهدا، دفاع مقدس و انگیزه‌های ایمانی ملت و مقاومت در برابر جنایتکاران و مستکبرین بپردازد و حقیقت این هنر را که مظهر جلوه‌های حق است روح ببخشد و حیات بدهد.

شهید آوینی سمبل هنر انقلاب اسلامی است که عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای هنر متعهد انقلابی صرف کرد و در این مسیر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرد تا به آرزوی دیرینه‌اش که همانا شهادت بود، رسید و «روایت فتح» را که جوششی از معارف ناب دفاع مقدس و شهدا است به عنوان هنر ارزشمند برای همیشه در بین جوانان و هنرمندان انقلاب و مردم شهیدپرور به یادگار گذاشت تا افقی باشد برای نگرش و جذب سرمایه‌های انقلابی عرصه هنر و درخشش در این فضای روح‌نواز الهی.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم شهید «سید مرتضی آوینی» و بزرگداشت روز «هنر انقلاب اسلامی» اعلام می‌دارد هنر انقلابی سرچشمه زلال رویش معرفت و معارف اسلامی است و امروز نیازمند پرورش و آموزش در بین جوانان و نسل‌های آینده دارد و بار سنگین این مسئولیت بر دوش مدیران و مسئولان فرهنگی کشور است تا با حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌های هنر انقلابی مسیر اعتلا و پیشرفت کشور را با وجود این مجموعه متعهد به پیش ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها