دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عادی‌سازی روابط تهران‌ و ریاض به نفع منطقه است/ نقش غیرسازنده حکام سعودی در قبال منطقه فراموش نمی‌شود

امیرعبداللهیان گفت: عادی‌سازی روابط تهران و ریاض اگر اراده‌ای در طرف سعودی باشد می‌تواند به نفع دو کشور و مردم منطقه باشد.
کد خبر: ۴۵۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹ - 11May 2021

عادی سازی روابط تهران ـ ریاض می‌تواند به نفع منطقه باشد/ سعودی‌ها از خود جدیت نشان دهند«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، درخصوص احتمال برقراری روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض اظهار داشت: اظهاراتی که اخیرا «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی بیان کرده نشان دهنده این است که رویکرد و سیاست غیرسازنده‌ای که حکام سعودی درباره ایران دنبال می‌کردند به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که اظهارات بن‌سلمان واقعی و همراه با اقدامات عملی باشد؛ البته نقش غیر سازنده حکام سعودی در قبال ایران اسلامی و منطقه را فراموش نخواهیم کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عادی‌سازی روابط تهران و ریاض به‌شرطی که اراده‌ای در طرف سعودی باشد، می‌تواند به نفع دو کشور و ملت منطقه و در راستای رسیدن به یک منطقه امن و با ثبات باشد.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: تهران همواره از برقراری و بازگشت روابط ریاض با ایران به حالت طبیعی استقبال کرده و همواره رفتار‌های غیرسازنده سعودی‌ها را برنتافته است؛ امیدواریم شاهد نقش و رویکرد سازنده عربستان در قبال منطقه، جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها