دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران:

هم‌افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی بسترساز ارتقای اقتدار ملی است

حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به اهمیت تبادل علمی و فناورانه مجموعه‌های نظامی و غیرنظامی کشور گفت: هم‌افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی در جهت راهبری حوزه دفاعی و امنیتی کشور کارآمد خواهد بود و بسترساز اقتدار ملی است.
کد خبر: ۴۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ - 17May 2021

هم افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی بسترساز ارتقای اقتدار ملی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نخستین نشست شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح و مسئولان کشوری برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مستحضر هستید در جلسه ۸۳۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی سند علمی فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی کشور به تصویب رسید که در این سند سطوح اهداف کلان و سیاست گذاری ها، راهبرد‌ها و اولویت‌ها پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مصوبه شورای هماهنگی به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش بینی شده است و ۲۰ عضو دارد که وزاری مرتبط با حوزه در این مجموعه هستند؛ همچنین دبیر شورای امنیت ملی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کیمسیون آموزش عالی مجلس نیز در آن حضور دارند.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه مصوبات این شورای هماهنگی برای دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی لازم الاجرا است، افزود: بدین ترتیب یک هم افزایی در حوزه دانش ملی و دانش دفاعی در جهت راهبری حوزه دفاعی و امنیتی کشور شکل خواهد گرفت که بسترساز اقتدار ملی و افزایش توان دفاعی است.


وی خاطرنشان کرد: طبق این سند از سرریز ظرفیت‌های حوزه دفاعی و امنیتی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی استفاده می‌شود و هم از مسیر دانشگاه ظرفیت‌های دانش بنیان علمی و فناوری افزایش می‌یابد که البته همکنون نیز همکاری گسترده‌ای در این رابطه وجود دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک ظرفیت بزرگی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حوزه دفاعی کشور وجود دارد که از هم افزایی این دانش‌ها می‌توان بستر‌های مناسب را برای افزایش قدرت و اقتدار در حوزه دفاعی کشور ایجاد کرد.

وی در پایان افزود: وقتی که از دانش صحبت می‌کنیم یکپارچگی که محصول بین دانشی است اهمیت دارد و ظرفیت همکاری بین دانشی با شکل گیری این سند و شورا محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار