مدیر سابق حوزه هنری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ معضل مالی ندارد/ باید بینش مدیران فرهنگی تغییر کند

بنیانیان با تاکید بر اینکه در عرصه فرهنگ معضل مالی نداریم، گفت: بسیاری از مدیران ما در دستگاه‌های مختلف فرهنگی شناخت درستی از فرهنگ ندارند، لذا برنامه‌ریزی غلط فرهنگی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۴۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 10June 2021

«حسن بنیانیان» مدیر سابق حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به اهمیت موضوع فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ ذیل اقتصاد و سیاست نیست، لذا در سال ۱۳۹۲ وقتی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند، ایشان فرمودند: «از تریبون شورا، نگاهِ نخبگان را نسبت به فرهنگ اصلاح کنید».

وی در ادامه تصریح کرد: رهبری چنین تحلیل کردند که نخبگان برای درک فرهنگ دچار کاستی هستند و این معضل خود را نمایان ساخته است.

بنیانیان توجه دولت آینده به آموزش و پرورش و مدارس به عنوان مهم‎ترین مقوله انتقال فرهنگ را حیاتی دانست و افزود: مدارس مناطق محروم یا جنوب تهران نباید با مدارس غیر انتفاعی به‌لحاظ کیفی فاصله‌ای داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی از صدا و سیما بخاطر عدم شناخت صحیح فرهنگ انتقاد کرد و افزود: بسیاری از مدیران ما در دستگاه‌های مختلف، از جمله در رسانه ملی شناخت درستی از فرهنگ ندارند لذا عدم شناخت آن‌ها موجب برنامه‌ریزی غلط فرهنگی خواهد شد.

رئیس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی مشکل عرصه فرهنگ را عدم بینش مدیران فرهنگی دانست و تصریح کرد: فرهنگ معضل مالی ندارد بلکه مشکل فرهنگ در کشور نبودِ بینش در نخبگان و مدیران است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار