حضور حداکثری، اقتدار ملی/ نماینده ولی فقیه در مازندران:

حضور شرکت‌کنندگان انتخابات در خارج از کشور نوعی جهاد بود

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: امنیت ایرانیان عزیز در کشور‌های دیگر حفظ نشد و کسانی که در خارج از ایران در انتخابات شرکت کردند، جهاد کردند.
کد خبر: ۴۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ - 25June 2021

حضور شرکت کنندگان انتخابات در خارج از کشور نوعی جهاد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساری بر ضرورت الگوگیری از زندگی متقیان تأکید کرد و اظهار داشت: همنشینی با انسان‌های پاک، سازنده است و انسان را به سمت پاکی و تقوا می‌کشاند.

وی با بیان اینکه سرآمد متقیان امام علی (ع) است، به فرازی از خطبه نماز جمعه آن حضرت اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت آموزه دنیاشناسی را به خوبی مطرح کرده است، گفت: عاشقان دنیا میل به دنیا دارند، به دنیا عشق می‌ورزند، به دنیا اعتماد می‌کنند و یا مفتون و فریفته دنیا هستند و دنیا برای این افراد یک سبزی و خرمی موقتی دارد که با مردن و جداشدن از دست می‌رود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه بهترین برنامه عملی زندگی برای اجرای ایده و عملیاتی شدن راهبرد، تقواست، گفت: حرکات و سکنات و کردار را باید با تقوا بسنجیم و انجام بدهیم.

محمدی لائینی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای این قوه، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: یاد و خاطره شهیدان اکبری و قاسمی از شهدای ساری که در این حادثه به شهادت رسیدند را نیز گرامی می‌داریم.

وی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات دست‌اندرکاران قضائی گفت: مبارزه با مفسدین که در زمان حجت‌الاسلام رئیسی به اوج رسیده است از درون قوه شروع شد و با مفسدان برخورد شده است و تازمانی که درون قوه قضائیه پاک نباشد، نمی‌تواند با فساد در بیرون و جامعه مبارزه کند.

امام جمعه ساری افزود: همزمان با برخورد با فساد، بازگرداندن صد‌ها شرکت، کارخانه و صنایع به چرخه تولید، ده‌ها هزار هکتار زمین به منابع ملی و طبیعی و بازپس‌گیری صد‌ها هزار میلیارد تومان اموال بیت‌المال از دیگر خدمات قوه قضائیه بود و خواستار تداوم این حرکت هستیم.

محمدی لائینی با تأکید بر حفظ حقوق بیت‌المال، منابع طبیعی و ملی و حقوق عامه تصریح کرد: همچنین حقوق اشخاص باید دیده شود و از بی‌عدالتی جلوگیری شود؛ چرا که حق و حقوق همه محترم است.

وی با گرامیداشت هفته تبلیغ و تبلیغات دینی و بیان اینکه مشکلات زیادی در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد و دولت باید نسبت به رفع آن توجه کند، افزود: ۷۰ نیروی این سازمان در استان بازنشسته شدند، اما مجوز جذب یک نیرو را به آن‌ها نمی‌دهند.

امام جمعه ساری ادامه داد: همچنین بر فراهم کردن امکانات فیزیکی، ماشین، مکان، بودجه فرهنگی تأکید کرد و گفت: در زمانه‌ای که ما جنگ فرهنگی داریم، نباید نهاد فرهنگی اینگونه فقیرانه و دست خالی به نبرد با دشمن برود و باید سربازان خود را تجهیز کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی گفت: از ششم تا ۱۲ تیر حوادثی روی داد که آمریکا در آن دخیل بود و انفجار هفتم تیرماه، شهادت شهدای محراب و... از جنایات حقوق بشر آمریکایی است.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی نگران‌کننده در جامعه مسئله مواد مخدر است، افزود: بخشی از زندانیان، جنایات و طلاق‌ها معلول اعتیاد است و جوانان ما باید حواس‌شان جمع باشد در دام شبکه‌های فساد و اعتیاد گرفتار نشوند.

امام جمعه ساری با تقدیر از حضور باشکوه مردم در انتخابات گفت: ۶۱ درصد مردم مازندران در صحنه انتخابات شرکت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد و این عید و یوم‌الله و جشن ملی را تبریک می‌گویم.

محمدی لائینی گفت: امیدواریم رئیس جمهور منتخب بتواند در جریان و مسیر انقلابی به اهداف و ارزش‌های انقلاب عمل کند و به درد مردم و مشکلات برسد.

وی با عنوان اینکه حضور ملت در انتخابات یکی از زیبایی‌های انتخابات بود، افزود: امنیت ایرانیان عزیز در کشور‌های دیگر حفظ نشد و کسانی که در خارج از ایران در انتخابات شرکت کردند، جهاد کردند؛ چرا که با توهین و کتک‌کاری از طرف منافقین سازمان‌یافته و مدعیان حقوق بشر مواجه شدند که با شیوه‌های جنگ روانی و تبلیغاتی علیه انتخابات و تشویق به عدم شرکت در انتخابات تلاش کردند که جای تأسف دارد.

امام جمعه ساری به اختلال‌هایی که در ساعات آغازین انتخابات در داخل کشور روی داد، نیز اشاره کرد و گفت: این اتفاق، پسندیده نیست و باید تمهیدات خیلی بهتر از این‌ها می‌بود و کار به‌موقع انجام می‌شد.

محمدی لائینی همچنین با اشاره به گلایه‌مندی بعضی از کاندیدا‌ها در حوزه انتخابات شورای شهر و روستا از بعضی حواشی به‌وجود آمده، اظهار داشت: این مسئله به‌صورت جدی از مسیر قانونی پیگیری بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار