در گفت‌وگوی مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران با دفاع‌پرس؛

برنامه‌های کمیته مردمی و روحانیت هفته دفاع مقدس مازندران تشریح شد

حجت‌الاسلام «رضایی» برنامه‌های کمیته مردمی و روحانیت هفته دفاع مقدس مازندران را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۷۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ - 14September 2021

برنامه‌های کمیته مردمی و روحانیت هفته دفاع مقدس مازندران تشریح شدحجت الاسلام «عیسی رضایی» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با بیان اینکه کمیته مردمی و روحانیت یکی از کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد گرامی‌داشت چهل‌ و یکمین سالگرد دفاع مقدس استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: این کمیته تاکنون شش جلسه برگزار کرده است و اوج برنامه‌های امسال در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها طبق روزشمار هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد، افزود: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای روحانی با حضور روحانیون پیشکسوت و فعالان عرصه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضایی دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای روحانی بویژه شهدای روحانی که تاریخ شهادت آن‌ها در هفته دفاع مقدس واقع شده است را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغی پیام‌رسان‌هایی حوزه و عرصه تبلیغ در اولویت است.

این مسئول با اشاره به آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ادامه داد: در این مراسم که با ارتباط تصویری رئیس جمهوری و با همکاری دبیرخانه کمیته امور مردمی و روحانیت در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود روحانیون رزمنده و ایثارگر نیز حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و اختصاص یک غرفه به نام نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: این کمیته برای دومین سال متوالی در این نمایشگاه حضور دارد.

وی همچنین مصاحبه و پخش رادیویی و تلویزیونی خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس حوزوی از صدا و سیمای استان، برگزاری مسابقه خاطرات، داستان کوتاه، مقاله با محوریت شهدای روحانی، بررسی نقش عاشورایی روحانیت در دفاع مقدس و فرهنگ مهدوی با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی و مسابقه ارسال عکس از حضور روحانیت در جبهه و جنگ و مراسم شهدای روحانی استان را از دیگر برنامه‌های این کمیته اعلام کرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه معرفی روحانیون فعال در عرصه دفاع مقدس جهت روایتگری و تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس به مجالس و مراسمی که در ایام هفته دفاع مقدس و دهه آخر صفر برگزار می‌شود یکی از برنامه‌ها است، عنوان کرد: همچنین از ظرفیت شبکه تبلیغی استان در ایام دهه آخر صفر در راستای تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها