رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

گفتمان فاطمی مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌سازد

مجتهدزاده گفت: گفتمان فاطمی امروز می‌تواند محور وحدت، انسجام، امنیت، تعالی، رشد و تکامل برای بشر باشد و مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم سازد.
کد خبر: ۴۷۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 19September 2021

مجتهدزاده: گفتمان فاطمی مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌سازدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هیات اندیشه‌ورز با موضوع «زن و مقاومت فاطمی» با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و موسسه امید نور به ریاست مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور جمعی از دانشجویان در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست هدف نهایی تشکیل انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن اسلامی در زنجیره‌ای منطقی و مستمر عنوان کرد که بر چهار رکن دین، عقلانیت، علم و اخلاق بنا شده است و برای تحقق آن باید پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در مسیر تمدن سازی پشت سر گذاشته شوند.

رئیس سازمان نشر آثار وارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: تمدن‌سازی با حرف صورت نمی‌پذیرد و گفتمان فاطمی امروز می‌تواند محور وحدت، انسجام، امنیت، تعالی، رشد و تکامل برای بشر باشد و مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم سازد.

مجتهدزاده افزود: یکی از مراحل گفتمان‌سازی و حاکمیت گفتمان فاطمی در دنیا، درگیر کردن نخبگان است؛ بدون بهره‌گیری از اساتید حوزه، دانشگاه، مبلغان برجسته و جامعه نخبگان داخل و خارج از کشور نمی‌توان جریان‌سازی کرد و برای این امر باید از نخبگان بهره گرفت، بنابراین باید در نشست‌ها، کارگروه‌ها و کمیته‌ها یک نقشه راه منسجم و علمی طراحی کرد.

وی با بیان اینکه معرفت فاطمی باید در جامعه نهادینه شود، افزود: طبیعت انسان گرایش به کمال دارد و آن کسی که صاحب کمال است، به طور طبیعی انسان به او گرایش دارد بدین منظور باید حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بگونه‌ای معرفی شوند که یک انسان مسلمان، یک زن مسلمان، یک جوان مسلمان از آن زندگی درس بگیرد و در دل خود نسبت به آن الگوی قداست، طهارت، حکمت، معنویت و جهاد، احساس خشوع، خضوع و وابستگی کند.

مجتهدزاده ادامه داد: تا زمانی که دولت اسلامی شکل نگیرد، جامعه اسلامی ایجاد نخواهد شد. برای تشکیل دولت اسلامی نیاز به حضور افرادی است که تهذیب نفس داشته باشند؛ بنابراین باید این فرصت را مغتنم شمرد و از ظرفیت کسانی که انگیزه تشکیل این شبکه جهانی را دارند بهره برد و گفتمان فاطمی را نشر داد، چون گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جهت می‌دهد و از سیر در تفکرات جعلی پیشگیری می‌کند. این گفتمان بسیط و بی‌انتها، قدرت ایجاد چنین جریانی را در حیات اجتماعی دارد که می‌تواند عالی‌ترین شئون حیات بشری را شکل دهد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار