مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:

رویکرد دولت سیزدهم در حوزه تئاتر، استقرار تئاتر مردم محور است

«ثقتی» هدف و رویکرد دولت سیزدهم در حوزه تئاتر را استقرار تئاتر مردم محور دانست و گفت: تئاتر مردم محور تئاتری آشنا با درد‌های مردم است و حلقه بسته را انتخاب نمی‌کند؛ یعنی فقط محدود به مرکز نیست و شهر‌ها و روستا‌ها را در می‌نوردد و نقش آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 05December 2021

تئاتر مردم محور تئاتری آشنا با درد‌های مردم است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، امروز (یک‌شنبه) در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، سنجش عیار یک هنر را در رویداد‌های فرهنگی و هنری دانست و اظهار داشت: جشنواره تئاتر استانی یک برون داد و مانور در رشته هنری تئاتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا طی حدود ۲ سال گذشته همه هنر‌ها را تحت الشعاع قرار داده است و هنرمندان متضرر شده اند، تصریح کرد: خوشبختانه حال تئاتر در گیلان خوب است و شاهد شور و نشاط ویژه‌ای در جشنواره تئاتر استانی هستیم که نشان می‌دهد روز‌های خوبی پیش رو داریم.

وی هدف و رویکرد دولت سیزدهم در حوزه تئاتر را استقرار تئاتر مردم محور دانست و افزود: تئاتر مردم محور تئاتری آشنا با درد‌های مردم است و حلقه بسته را انتخاب نمی‌کند؛ یعنی فقط محدود به مرکز نیست و شهر‌ها و روستا‌ها را در می‌نوردد و نقش آفرینی می‌کند.

ثقتی با بیان اینکه تئاتر مردم محور به همه افکار، آرا و اندیشه‌های جامعه می‌پردازد و مختص روشن فکر‌ها نیست، خاطرنشان کرد: تئاتر مردم محور با تمام سطوح و ابعاد مردم رابطه خوبی برقرار خواهد کرد و عدالت محور و عدالت گستر است و در توزیع امکانات و خدمات، یک جانبه گرایی ندارد.

وی راه نجات و اعتلای هنر‌های هفت گانه به‌ویژه تئاتر را بازگشت به اصل خویش یعنی مردم دانست و تاکید کرد: ما نیز به تئاتر اعتقاد داریم و امیدواریم شاهد جاری شدن هنر تئاتر در تمام بخش‌های جامعه باشیم.

ثقتی ضمن قدردانی از ابتکار برگزاری سی وسومین جشنواره تئاتر استان گیلان با محوریت شهید «میرزا کوچک خان جنگلی» همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت وی، اظهار داشت: شهید میرزا کوچک خان جنگلی مرد هویت ساز، تمدن ساز و تاریخ ساز خطه گیلان است که با استبداد و استعمار و زیاده خواهی مبارزه کرد.

وی آغاز یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک خان جنگلی را فرصت مناسبی جهت پاسداشت و ارج نهادن به این شخصیت ملی و بین المللی دانست و متذکر شد: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگره‌ای در خور شأن برای میرزای گیلان برگزار خواهیم کرد.

ثقتی از تئاتر مردم محور خواست تا نسبت به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بی تفاوت و جدامانده نباشند و خاطرنشان کرد: تئاتر مردم محور باید هویت ساز باشد و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها