دبیر شورای بسیج فعالان اقتصادی:

ویژگی بسیج شکستن بن‌بست‌ها است

«اسلامی» با تاکید بر اینکه ویژگی بسیج شکستن بن‌بست‌ها است گفت: بسیج در جاهایی که ساختارهای رسمی جواب نمی‌دهد وارد می‌شود، در جنگ با دشمنان با ارسال رزمنده و تدارکات، در جنگ سلامت با ارسال واکسن و ماسک وارد می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ - 12January 2022

ویژگی بسیج شکستن بن‌بست‌ها است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمد جواد اسلامی» دبیر شورای بسیج فعالان اقتصادی امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان لرستان اظهار داشت: باید در عرصه اقتصادی به مرحله‌ای برسیم که دشمنان نظام به این نتیجه برسند که از طریق جنگ اقتصادی نمی‌توانند کاری پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی بسیج شکستن بن بست‌ها است، افزود: بسیج در جاهایی که ساختارهای رسمی جواب نمی‌دهد وارد می‌شود، در جنگ با دشمنان با ارسال رزمنده و تدارکات، در جنگ سلامت با ارسال واکسن، ماسک و تولید امکانات وارد می‌شود.

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا و موانع قانونی که برای تولید ماسک وجود داشت عنوان کرد: در آن شرایط شورای مصلحت تشخیص داد که تمامی موانع قانونی کنار گذاشته شده و تولید ماسک را مردم انجام دهند.

وی گفت: امروز هم هدف ما از تشکیل شورای بسیج تجار چنین هدفی است، مصلحت تجارت و رفع معضلات تاجران، اشتغال و رونق اقتصادی است به گونه‌ای که معضلات بیان و راهکارهای لازم ارائه شود و با روحیه بسیجی کارها را پیش ببرند.

اسلامی تصریح کرد: بسیج همچون مادری که نمی‌تواند فرزند خود را رها کند، نمی‌تواند انقلاب را رها کند و هر جا که نیاز باشد وارد شده و ارائه خدمت می‌کند.

وی بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری کسی که دلش برای کشور بتپد و نگرانی برای امور کشور داشته باشد از نظر ما بسیجی است حال چه کارت بسیج داشته و چه نداشته باشیم.

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اتاق خرم‌آباد از نخستین اتاق‌هایی بوده که ساختار رسمی به خود گرفت و امروز هم ادامه همان مسیر است و کار جدیدی نیست، ساختار فعلی بسیج در اتاق‌ها این گونه است که یک مسئولی از اتاق بازرگانی و دبیری برای پیگیری امور و شورای تخصصی هفت نفره‌ای که می‌توانند از صاحب نظران و متخصصان هم برای پیشرفت کارها و رفع معضلات استان بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه تمام ساختارهای حفاظتی و صدور کارت عضویت از ناحیه بسیج اصناف استان‌ها پیگیری می‌شود، عنوان کرد: هدف ما ایجاد تشکیلات موازی با اتاق های بازرگانی و شورای گفت‌وگو نیست بلکه مساعد و کمک کننده هستیم با این ویژگی که هر جا وارد شویم منافع شخصی مطرح نیست.

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری عامل نجات کشور غیرت دینی است و در لرستان این غیرت دینی بسیار برجسته است که در مقابل آن القای روحیه ناامیدی قرار دارد و باید دقت داشته باشیم که برای بهبود اقتصاد کشور لازم است که تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی افزود: برای این امر نیاز به طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت است و خوشبختانه دولت جدید در حال جوانه زدن این روحیه امید در بین مردم است و ما در بسیج تخصصی تجار می‌توانیم این را حمایت کنیم و رونق دهیم.

اسلامی بیان کرد: مردم نباید نگران افزایش قیمت و یا کمبود کالاهای اساسی باشند، امروز شرایط مرغ در کشور اگر بهتر از شرایط ابتدای فروردین نباشد بدتر هم نیست و نرخ ارز اگر نتوانیم بگوییم بهتر شده بدتر هم نشده است.

وی گفت: در این جنگ اقتصادی باید تمرین کنیم که دست بالاتر داشته باشم گر چه نقاط ضعف همیشه هست و باید تلاش کنیم که اصلاح شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار