دادستان کل کشور:

باید دولت را در اجرای برنامه‌هایش یاری دهیم/ فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس جاودانه شد

حجت الاسلام «منتظری» با بیان این‌که همه باید دولت را در اجرای برنامه‌هایش یاری دهیم، گفت: انتظار می‌رود مدیران با برنامه‌ریزی مناسب، شرایطی را فراهم کنند تا این اصلاحات با کمترین آسیب به مردم و به ویژه اقشار مستضعف انجام شود.
کد خبر: ۵۲۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 22May 2022

همه باید دولت را در اجرای برنامه هایش یاری دهیم/فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس کشور جاودانه شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور، امروز (یک‌شنبه) در اجلاسیه شهدای حقوقدان غرب کشور که در کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور و اصلاحاتی که در حوزه اقتصادی در دست انجام است، اظهار داشت: امروز در پی اقدام دولت مبنی بر اصلاح نظام یارانه‌ها، شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که مشکلات معیشتی زیادی را برای مردم بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه انجام این اصلاحات اقتصادی از دولت قبل و از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا را دادند، مد نظر بود که در دولت قبل اجرا نشد، افزود: وضعیت قبلی قابل دوام نبود و باید اصلاحاتی انجام می‌شد؛ اما این جراحی اقتصادی هم مثل هر جراحی دیگری درد خواهد داشت.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه همه باید دولت را در اجرای برنامه‌هایش یاری دهیم، تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران با برنامه‌ریزی مناسب، شرایطی را فراهم کنند تا این اصلاحات با کمترین آسیب به مردم و به ویژه اقشار مستضعف انجام شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اصلاحاتی مثل اصلاح قیمت نان که به‌صورت آزمایشی در زنجان در حال اجراست باید با کارشناسی همراه باشد، تصریح کرد: مدیران باید مردم را در جریان مسائل بگذارند تا مردمی که در عرصه‌های مختلف همواره در کنار نظام بوده‌اند، در شرایط کنونی هم برای انجام اصلاحات اقتصادی در کنار و همراه نظام باشند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه امروز شاهدیم دشمنان با هر وسیله‌ای از تهاجم فرهنگی گرفته تا ایجاد اختلاف بین مردم و نیز شایعه‌پراکنی، به دنبال ضربه زدن به نظام هستند، از جنگ اقتصادی به‌عنوان یکی از جبهه‌های دشمن برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی در شرایط فعلی یاد کرد.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا معیشت مردم را با اعمال تحریم‌ها، آن‌چنان در تنگنا بگذارد که مردم در برابر این فشار‌ها تاب و تحمل خود را از دست داده و در برابر نظام بایستند که به یاری خداوند و با ایستادگی ملت ایران در این جبهه نیز همچون جبهه نظامی دشمن را شکست خواهیم داد.

دادستان کل کشور ادامه داد: همان‌طور که مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس کشور را به پیروزی رساند، با مقاومت و برنامه‌ریزی در جبهه اقتصادی نیز دشمن را به خواری خواهیم رساند؛ کما اینکه امروز دشمنان دارند اقرار می‌کنند که تحریم‌ها هم نتوانسته آن‌ها را به اهدافشان برساند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است، گفت: حضور ملت در کنار روشنگری‌های امام راحل (ره) در دهه اول انقلاب و هدایت‌های حکیمانه رهبری پس از آن، موجب شده است که از همه گردنه‌های صعب‌العبور سربلند عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان هرگز از اهداف شوم خود در نابودی اسلام و انقلاب اسلامی دست نخواهند کشید، گفت: وقتی دشمنان در طول سال‌های جنگ تحمیلی متوجه شدند که حرکت و جنگ نظامی برای رسیدن به اهدافشان موثر نیست، تلاش کردند از جبهه‌های دیگری برای نابودی تلاش کنند و جبهه‌های فرهنگی و ورود به عرصه نابودی اعتقادات مردم را نشانه گرفتند.

دادستان کل کشور ادامه داد: امروز دشمن برای رسیدن به اهدافش دیگر از گلوله‌های آتشین و بمب‌های شیمیایی استفاده نمی‌کند؛ بلکه در فضای مجازی هویت ایرانی اسلامی را نشانه گرفته و می‌کوشد تا از طریق تهاجم فرهنگی و برنامه‌های نرم افزاری به اهدافش برسد که در راستای مقابله باید دشمن را بشناسیم و خود را برای مقابله با او آماده کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: انتظار می‌رود جوانان عزیزی که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، اما روایت آن را شنیده و تصاویر آن را گاهی از تلویزیون دیده‌اند، در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و با توجه به شرایط موجود به مقابله با دشمن برخیزند.

وی از روحانیت به‌عنوان یکی از گروه‌های تاثیرگذار در سمت و سو دادن مردم به ایستادگی در برابر دشمنان یاد کرد و افزود: آنگاه که دشمن تلاش می‌کرد تا با عَلَم کردن اختلافات قومی، نژادی و مذهبی برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره ببرد، علمای بزرگ اسلام مانع از نفوذ دشمن در بین مردم شده و نگذاشتند دشمنان از اختلافات مذهبی مردم برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره‌برداری کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ حادثه‌ای مثل حادثه پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن را ندیده و سراغ نداریم که مردم و رهبران دینی در تحقق آن نقش مستقیم داشته باشند، گفت: در تاریخ چند هزار ساله ایران نمونه‌ای نداریم که همچون مقطع کنونی، فردی همچون امام خمینی (ره) با بسیج و ارشاد جامعه را پای کار بیاورد؛ کما اینکه نقش مردم نه تنها در پیروزی، بلکه در استمرار و در همه مراحل از جمله دفاع مقدس بی‌بدیل است.

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: رزمندگان اسلام در طول سال‌های دفاع مقدس از هر آنچه در توان داشتند برای ایستادگی در برابر دشمنان استفاده کردند و ملت و نظام هزینه‌های زیادی در دوران دفاع مقدس متحمل شدند که البته این هزینه‌ها به بهای بقای نظام ارزشمند جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به پای کار بودن مردم استان کرمانشاه و غرب کشور در دفاع از خاک میهن در دوران دفاع مقدس، از هر قشر، صنف، مذهب و آیینی، گفت: مردم این خطه اولین مردمی بودند که مورد تهاجم صدام و استکبار جهانی قرار گرفته و تاریخ، ایثار و فداکاری آن‌ها در دفاع از خاک وطن را فراموش نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: مردم غرب کشور همان‌‌طور که در ابتدای جنگ تحمیلی در برابر دشمنان ایستادگی کردند، در عملیات «مرصاد» که در واقع عملیات پایانی جنگ تحمیلی بود نیز در برابر دشمن سینه سپر کردند و صدام و دیگر دشمنان که به دنبال رسیدن به تهران بودند را خوار و ذلیل کردند.

وی تاکید کرد: حماسه‌های مردم غرب کشور در کنار دیگر هموطنانمان از سراسر کشور که به کمک آن‌ها در دفاع از خاک کشور آمده بودند، هرگز از ذهن و خاطره مردم ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

دادستان کل کشور اشاره‌ای هم به در پیش بودن سالروز فتح خرمشهر داشت و گفت: فتح خرمشهر حماسه عظیمی بود که در تاریخ دفاع مقدس کشور جاودانه خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار