نقش امام خامنه‌ای در دفاع مقدس منتشر شد

کتاب «جنگ ایران و عراق؛ شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» که بخش عمده آن به تبیین نقش مقام معظم رهبری در دوران دفاع‌مقدس پرداخته است، منتشر شد.
کد خبر: ۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶ - 03August 2013

نقش امام خامنه‌ای در دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، کتاب «جنگ ایران و عراق؛ شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاعمقدس در قطع رقعی و 464 صفحه، با شمارگان 2 هزار نسخه و بهای 14 هزار تومان توسط انتشارات صفحه جدید به چاپ رسید.
 
مقدمه کتاب «جنگ ایران و عراق؛ شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» به معرفی سیر تأسیس تا تکوین این شورا اختصاص دارد؛ که این گونه آمده است: «فصل سیزدهم قانون اساسی و اصل 176، مصوب سال 1358 به شرح وظایف شورای عالی امنیت ملی مبنی بر تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی اختصاص دارد. مطابق این اصل، وظایف این شورا که رییسجمهور آن را برعهده دارد، عبارتند از: تعیین سیاستهای دفاعی – امنیتی کشور در محدوده سیاستهای کلی تعیینشده از طرف مقام رهبری، تعیین فعالیتها سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با تدابیر کلی دفاعی ـ امنیتی و بهرهگیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی. اعضای شورای مذکور عبارتند از؛ رؤسای قوای سهگانه، رییس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مسئول امور برنامه و بودجه، دو نماینده به انتخاب مقام رهبری، وزرای امور خارجه، کشور و عالیترین مقام سپاه و ارتش».

بخش عمده این کتاب به تبیین نقش مقام معظم رهبری، رئیس این شورا در دوران دفاعمقدس پرداخته است؛ مجموعه جلسات، تصمیمگیریها و مصوبات این شورا از آغاز تا پایان جنگتحمیلی، به همت «منصور کمالی» در 9 فصل تنظیم شده و در ابتدای هر فصل، چکیدهای از اهم مباحث و تصمیمات شورا در هر سال آمده است.

 «جنگ ایران و عراق؛ شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات» اولین کتاب درباره نقش شورای عالی دفاع در جنگ تحمیلی بوده و ظرفیت کافی برای آگاهی از سرفصلهای مذاکرات و تصمیمات این شورا و ابعاد نقش آن در روند جنگ را دارا است.
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار