سردار آسودی:

به ابعاد وسیع مدیریت امام(ره) در جنگ پرداخته نشده است

جمله حضرت امام در حسینیه جماران خطاب به فرماندهان و مسئولان این بود « ما باید آنچنان سیلی به صدام بزنیم که از جایش برنخیزد» یقینا از هیچ کسی این سخن شجاعانه و تدبیرانه بر نمی آید جز کسی که نگاه عمیقی دارد که صدام را در اوج قدرت و پشروی، این چنین تحقیر می کند .
کد خبر: ۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰ - 02June 2013

به ابعاد وسیع مدیریت امام(ره) در جنگ پرداخته نشده است

 سردار محمد علی آسودی در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن تسلیت به مناسبت بزرگداشت سالگرد امام(ره) اظهار داشت: هرچند تاکنون به ابعاد وسیع رهبری امام(ره) درجنگ پرداخته نشده ولی به نظر من باید به ابعاد عمیق وگسترده این موضوع بیشتر پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: رژیم بعثی عراق با برنامه ریزی و حمایت های گسترده بین المللی و منطقه ای، روز 31 شهریور 59 به 19 فرودگاه ایران حمله هوایی کرد و از فردای آن روز دشمن از چند محور به استانهای خوزستان،ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان حمله کرد و باتوجه به  شرایطی که کشورداشت و تازه انقلاب شده بود، سرزمین های وسیعی از ما اشغال شد و دشمن در سه روز اول ازمحور خوزستان آمد و تا نزدیکی خرمشهر رسید و به سمت اهواز،دزفول و اندیمشک و مهران رفت.

سردار محمد علی آسودی در ادامه اظهار داشت: قاعدتا همین حملات وسیع و همه جانبه دشمن ضربه محکمی برای سقوط یک نظام بود واهداف کلان دشمنان نیز بر همین اساس بود که در سه روز اول، خوزستان و بخشی از استانها را از پای در آورد که حضرت امام به عنوان فرمانده کل قوا در روز دوم جنگ به مسئولان و فرماندهان نظام در حسینه جماران این جمله را بیان کردند« چیزی نشده دزدی آمده، سنگی انداخته و رفته!» که این جمله امام ضمن آرامش به همه، موجب خواری دشمن نزد همه شد.یعنی دشمن در منظر عموم و در عرصه بین المللی بسیارکوچک و ضعیف جلوه داده شد که این بهترین نوع عملیات روانی علیه دشمن و تقویت بنیه دفاعی و آرامش در نیروهای خودی است.

وی در ادامه افزود: جمله دومی که حضرت امام در حسینیه جماران خطاب به فرماندهان و مسئولان زد این بود « ما باید آنچنان سیلی به صدام بزنیم که از جایش برنخیزد» یقینا از هیچ کسی این سخن شجاعانه و تدبیرانه بر نمی آید جز کسی که نگاه عمیقی دارد که صدام را در اوج قدرت و پشروی، این چنین تحقیر می کند . امام (ره) آنچنان ضربه سیلی و قوی ای به صدام زد  که صدام  را نه روی زمین بلکه به ته چاه برد.

سردار آسودی خاطرنشان کرد:حضرت امام(ره) برای این که بهانه در دست جریان لیبرال و بنی صدر نباشد، فرماندهی کل قوا را به بنی صدر واگذار کرد که خود این واگذاری در این مقطع به نظر من کاملا هوشمندانه و مدبرانه بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه ادامه داد: در 11 ماهی که فرماندهی کل قوا به بنی صدر به عنوان سردسته جریان لیبرال و سکولار واگذار شد،می بینیم هیچ اتفاقی در صحنه نبرد رخ نمی دهد یعنی بعد از متوقف کردن پیشروی ارتش عراق تا 11ماه (تا 19 خرداد 1360) عملیات ها با شکست انجام می شود چون بنی صدر توانایی فرماندهی الهی و درست را نداشت وبه مجرد این که از فرماندهی کل قوا عزل می شود ودوباره امام (ره) فرماندهی کل قوا را به دست می گیرند بلافاصله 24 تا 48 ساعت اولین عملیات موفق به نام فرماندهی کل قوا، حضرت امام خمینی(ره) صورت می گیرد که نشان از نقش امام (ره) و مدیریت عملیاتی ودفاعی این شخصیت است.

وی با بیان این که درخصوص نقش امام(ره) در مقاطع مختلف دفاع مقدس صدها جلد کتاب می توان نوشت، خاطرنشان کرد:اگر نقش مدیریت و رهبری امام(ره) در دوران جنگ نبود معلوم نبود چه بر سر ایران و رزمندگان خواهد آمد.

سردار آسودی به نقش امام (ره) در تقویت روحیه رزمندگان در دوران جنگ اشاره کردوگفت: امام(ره) درعملیات بدر پیام های روحیه بخشی و به موقعی  به رزمندگان دادند که این پیام ها بر تقویت روحیه ایمان و معنویت فرماندگان و رزمندگان اثرگذار بود. یکی از سخنان امام(ره) دردوران جنگ خطاب به رزمندگان و فرماندهان این بود که فرمودند: شما در عملیاتی موفق نشدید و عصبی برگشتید این جای نگرانی ندارد، پیامبر(ص) وعلی(ع) نیز دربرخی جنگها موفق نمی شدند، بجای ناامیدی و یأس برای عملیات بعدی برنامه ریزی کنید. راهبرد امام(ره) در دوران جنگ این بود که به رزمندگان و فرماندهان این پیام را بدهد که اگر شما در عملیاتی موفق شدید بدانید به اذن و لطف خدا بوده است. جمله « خرمشهر را خدا آزاد کرد» مصداق این راهبرد امام بود.

سردار آسودی یکی دیگر از خصوصیات امام(ره) را قدرشناسی نسبت به رزمندگان و فرماندهان جنگ تحمیلی عنوان کرد وگفت: دیدارهایی که رزمندگان قبل از رفتن به جبهه با امام(ره) داشتند، دیدارهایی عاشقانه ودوستانه  بود که در تقویت روحیه آنهاموثر بود که باید مسئولان از این مدل ها استفاده کنند.

وی در پایان به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه ای دیگر توسط مردم اشاره کردوگفت: مردم باید نسبت به دوره های گذشته بیش از پیش  در صحنه انتخابات  وهمچنین مراسم سالگرد امام خمینی(ره) حضوری چشمگیر داشته باشند تا توطئه های شوم دشمنان نقش برآب شود.

نظر شما
پربیننده ها