آیت‌الله شاهچراغی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جهاد ما در دفاع مقدس «جهاد عاشورایی» بود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: جهاد ما یک جهاد عاشورایی بود. شهدای ما مانند شهدای کربلا عاشورایی ایستادند، مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۲۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰ - 24September 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، به مناسبت  همزمانی ماه محرم امسال با هفته دفاع مقدس به پای صحبت‌های آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان می نشینیم؛ رزمنده ای که در جبهه های حق علیه باطل دارای کارنامه و سابقه درخشانی  است که شاید با  این گفتگو پنجره ای از این دوران به زمان‌های دفاع مقدس گشوده شود.

دفاع پرس: از نقش رزمندگان استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس بفرمایید؟

در دفاع مقدس کشور همه نقش داشتند. همه اقشار مردم مطیع حضرت امام بودند و از ایشان اطاعت می کردند.استان سمنان یکی از استان های کشور است که در دفاع مقدس با توجه به جمعیت کم در سال های دفاع مقدس نقشی اساسی داشت.رزمندگان استان نیز عاشقانه درعملیات ها شرکت می کردند. آنها در شب های عملیات مانند شب های شادی و عروسی به دست و پاهایشان حنا می بستند.

در طی سفر مقام معظم رهبری به استان سمنان به ایشان عرض کردم: شهدای استان سمنان ایستاده به شهادت رسیدند. آنان مردانه جنگیدند.

دفاع پرس: با عنایت به تطابق هفته دفاع مقدس سال96 با ماه محرم از شباهت های دفاع مقدس با عاشورا بفرمایید.

جهاد ما یک جهاد عاشورایی بود. شهدای ما عاشورایی ایستادند، مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.امام راحل فرمودند: شهدای ما مانند شهدای کربلا هستند. پس دفاع ما هم کربلایی و عاشورایی است. رزمندگان ما مانند یاران و اصحاب سیدالشهدا(ع) که برای رزم از هم سبقت می گرفتند، برای شرکت در عملیات و حضور در جبهه ها هم  از هم سبقت می گرفتند.

در کربلا هم نوجوان و هم جوان داشتیم که به شهادت رسیدند در دفاع مقدس هشت ساله ما هم نوجوانان و جوانانی بودند که با اقتدا به قاسم ابن الحسن(ع)، علی اکبر(ع)  و دیگر به جوانان بنی هاشم به میادین رزم و جهاد شتافته و به شهادت رسیدند.

خانواده شهدای کربلا در مصیبت از دست دادن عزیزانشان در راه خدا صبر کردند و استقامت ورزیدند. خواهران، همسران و مادران شهید داده نیز در غم شهادت رزمندگان صبر و استقامت ورزیده، با جان و دل پذیرفته و زینب وار در این مسیر حرکت نمودند.

دفاع پرس: چطور می توان ارزش های دفاع مقدس را ترویج و اشاعه  داد؟

روحیه شهادت طلبی در ملت ایران یه خصوص در بین قشر جوان وجود دارد. باید از از خانواده شهدا تجلیل و تقدیر کرد.به دیدارشان رفت، آحاد مردم جامعه باید رضای خانواده معظم شهدا را جلب کنند،خیابان ها و کوچه ها به نام شهدا نامگذاری شود،  یادواره های شهدا در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا را اثرگذار است که باید برگزار شود، صداو سیما در تبیین ارزش های انقلاب و دفاع مقدس نقش به سزایی دارد .

شهیدان هشت سال دفاع مقدس باب الحوائج هستند که مانند شهدای کربلا زنده اند و یاری رسان مردم و طالبان ره حق و حقیقت می باشند.

دفاع پرس: از خاطرات خود در سال های دفاع مقدس بفرمایید؟

·      در پادگان قائمیه بودیم و شب، عملیات مرصاد. خبر دادند که منافقین وارد کشور شده و قصد تخریب دارند. با آقای مهدی مهدوی نژاد در کانکس خوابیده بودیم که نیمه شب گفتند باید به کرمانشاه بروید. وقتی رسیدیم دیدیم حاج آقا قرائتی هم حضور دارد. پس از پایان عملیات از موفقیت و رشادت نیروهای تیپ 12 قائم(عج) در عملیات مرصاد به ایشان گفتم: تیپ 12 قائم(عج) استان سمنان در عملیات مرصاد خوش درخشید. خوب است برویم و خداقوتی به رزمندگان بگوییم گفت: استخاره کن.اگر خوب آمد می رویم. استخاره گرفتم، خوب آمد. به تنگه چهارزبر رفتیم. رزمندگان در حال جمع آوری غنائم بودند. در تنگه مرصاد جنازه های دخترانی را با لباس رزم دیدیم که سوخته شده بودند.

شب عملیات والفجر8 بود. نیروها پس از قرائت زیارت عاشورا و توسل به ائمه معصومین در حال اعزام به جزیره ام الرصاص بودند.قرآن به دست داشتم و نیروها را از زیر قرآن رد می کردم. بسیار نگران بودم. رزمندگانی سرشاراز اخلاص و نورانیت را می دیدم که بعد از عملیات به شهادت رسیدند. پس از عملیات، سراغ نیروها را از سید محمدتقی گرفتم. نام هر رزمنده ای را می بردم می گفت: به شهادت رسید...به شهادت رسید...

به یاد کربلا و روز عاشورا افتادم.آن هنگام که حضرت سجاد(ع) از ابا عبداله(ع)  خبر از عزیزانش گرفت. سوال کرد: برادرم عباس چه شد؟ ابا عبداله فرمود: قَد قُتِل.هر سوالی که می پرسید امام(ع) می فرمود: قَد قُتِل( کشته شد).

دفاع پرس: در سی و هفتمین سالروز هفته دفاع مقدس پیام خود را در این خصوص بفرمایید.

مسئولان یاد ونام شهدا را فراموش نکنند. از خدمت به خانواده شهدا دریغ نکرده و کوتاهی نکنند. سعی کنند در مسائل مختلف روی خون شهدا پا نگذارند تا خداوند ما را کمک کند و شهیدان در برزخ برای ما دعا کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها