عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

نشست اضطراری کمیسیون امنیت ملی با وزیر کشور درخصوص حادثه تروریستی زاهدان

محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه طبق قانون، مسوولیت هماهنگی مرزهای کشور به عهده وزارت کشور است، ضعف در این خصوص را علت اصلی بروز فاجعه تروریستی خاش دانست و گفت: وزیر کشور با حضور در جلسه این هفته کمیسیون امنیت ملی قرار است پاسخگوی سوالات و ابهامات نمایندگان باشد.
کد خبر: ۳۳۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 23February 2019

نشست اضطراری کمیسیون امنیت ملی با وزیر کشور در خصوص حادثه تروریستی خاشمحمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی کشورمان شد، اظهار داشت: بدون شک این اقدام جنایتکارانه بدخواهان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی از چشم مسوولان به خصوص متولیان و حافظان امنیت کشورمان دور نخواهد ماند و به زودی تروریست‌ها پاسخ کوبنده ایران را دریافت خواهند کرد.

این نماینده خانه ملت با توجه به جلسات متعدد اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برخی مقامات کشوری و لشکری در روزهای اخیر، افزود: ماحصل جلساتی که تاکنون در خصوص فاجعه تروریستی سیستان و بلوچستان برگزار شده، این است که علت اصلی اینگونه فجایع، ضعف در هماهنگی مناطق مرزی کشور است.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی، مسوولیت برقراری هماهنگی در مناطق مرزی به عهده وزارت کشور است، گفت: قرار بر این است که آقای رحمانی فضلی با حضور در جلسه این هفته کمیسیون امنیت ملی پاسخگوی سوالات و ابهامات نمایندگان نسبت به این موضوع مهم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضعف و عدم هماهنگی در مناطق مرزی باعث شد تا تروریست‌ها از خلاءهای موجود نفوذ کرده و متاسفانه جمعی از دلاورمردان غیور پاسدار را به شهادت برسانند.

جمالی نوبندگانی با توجه به این نکته که مقابله با اقدامات ضدایرانی تروریست‌ها و ثبات امنیت پایدار در کشورمان مستلزم در نظر گرفتن بودجه دفاعی مکفی است، گفت: نمایندگان و به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی خواستار تجدید نظر دولت در میزان اعتباری است که برای بودجه دفاعی کشور معین شده؛ چراکه بودجه دفاعی که از سوی دولت پیشنهاد شده است به هیچ وجه منطقی و مورد تایید مجلس نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها