مدیر کل حفظ آثار مرکزی:

«هفت اقلیم» جوانان را با فعالیت‌های امام خمینی(ره) بیشتر آشنا می‌کند

مصطفی مشایخی گفت: در جریان بررسی اردوی «هفت اقلیم» می‌توانیم با سفر زیارتی و سیاحتی جوانان و نوجوانان به نقاطی که امام در آنجا تحصیل و فعالیت می‌کردند آنها را با فعالیت‌های این بزرگ‌مرد تاریخ بیشتر آشنا کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ - 01August 2019

«هفت اقلیم» جوانان را با فعالیت های امام خمینی(ره) بیشتر آشنا میکندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اردوی «هفت اقلیم» در راستای برنامه های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا به دوران کودکی و زندگی امام اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی دوران کودکی خود را تا سن ۱۹سالگی در شهرستان خمین سپری کرد و پس از آن راهی اراک شد و یک سال را در مدرسه سپهداری (حوزه علمیه امام خمینی اراک ) گذراند.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان و دانشجویان باید با فعالیت های علمی، مذهبی و انقلابی امام بیش از پیش آشنا شوند، افزود: در جریان بررسی این هفت اقلیم می توانیم با اردوی زیارتی و سیاحتی جوانان و نوجوانان به نقاطی که امام در آنجا تحصیل و فعالیت می کردند آنها را با فعالیت های این بزرگ مرد تاریخ بیشتر آشنا کرد.

وی به زندگینامه و فعالیت های انقلابی امام خمینی (ره) و خانواده ایشان اشاره کرد و گفت: امام از خانواده ای انقلابی و مجاهد بود و خود نیز گام در این مسیر نهاده بود و پس از هجرت از اراک به شهر مقدس قم  رفت و در آنجا زندگی پربرکت و پرباری در مسیر تبیین ارزش های انقلابی و دینی داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی به اقلیم ولادت تا تربیت اشاره کرد و اضافه کرد: امام خمینی شخصیتی است که در دلها و قلبها نفوذ کرد و انقلاب را در ایران تثبیت و به سراسر جهان صادر کرد و اولین تجربه منبری خود را در همین مدرسه سپهداری در اراک داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اقلیم دوم را اقلیم علم و معرفت دانست و بیان کرد: این اقلیم از هجرت امام به قم و حرکت ایشان در مسیر علم و معرفت و اخلاق کلام شکل گرفت.

مشایخی ادامه داد: مبارزه و مجاهده اقلیم سوم، تنهایی و غربت اقلیم چهارم، ایثار و استقامت اقلیم پنجم، شهرت و هجرت اقلیم ششم و اقلیم هفتم نیز وصال و فراغ است که به حضور امام در ایران و پس از آن به رحلت ایشان می پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها