سرلشکر سلامی:

مرگ ۸.۵ میلیون نفر در پی جنگ‌افروزی‌های آمریکا/ نقاط توطئه علیه ایران را ویران می‌کنیم

فرمانده کل سپاه گفت: اگر هر نقطه‌ای مبدأ عملیاتی علیه ایران شود، آن نقطه را ویران خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۶۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 02November 2019

سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از دیوارنگاره‌های لانه جاسوسی سابق آمریکا اظهار داشت: قلمرو قدرت خود را تا جایی گسترش می‌دهیم که اگر هر نقطه‌ای مبدأ عملیاتی علیه ایران شود، آن نقطه را ویران خواهیم کرد؛ به عبارت دیگر، اگر دشمن در هر نقطه‌ای اراده‌ای برای انجام توطئه‌ای کند، آن نقطه را ویران خواهیم کرد و این توانمندی‌ای است که از آن برخورداریم.

وی افزود: امروز به اندازه کافی ذخیره موشکی داریم؛ البته هدف‌ها مشخص است و نیرو‌ها نیز آماده هستند، اما ما با منطق سخن می‌گوییم؛ چون این راهی است که انتخاب کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: لانه جاسوسی سابق آمریکا سال‌ها مرکز طراحی راهبرد‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران بوده است.

مرگ ۸.۵ میلیون نفر در پی جنگ‌افروزی‌های آمریکا

سرلشکر سلامی گفت: حقیقت این است که می‌توان آمریکا را دارای هویتی متضاد و متناقض توصیف کرد؛ آمریکا دارای یک شخصیت سیاسی کاملاً متضاد است؛ زیرا در تمام جنگ‌های بزرگ و کوچک جهان که طی ۴۰ سال گذشته روی داده، مستقیم یا غیر مستقیم نقش داشته است به نحوی که می‌توان گفت در طول حیات سیاسی آمریکا بیش از هشت و نیم میلیون کشته حاصل مداخلات این کشور بوده است.

وی اضافه کرد: آمریکا در حالی بزرگترین صادرکننده تسلیحات نظامی در جهان و اصلی‌ترین کشور شرکت‌کننده در جنگ‌هاست که بر روی کاغذ و در گفتار از امن شدن جهان می‌گوید؛ اما واقعیت نشان می‌دهد که درون ذهن دولتمردان آمریکایی چیزی جز انهدام زیستی وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها در حالی از مقابله با توسعه سلاح‌های کشتار جمعی سخن می‌گویند که آمریکا اولین کشوری است که به سلاح هسته‌ای دست یافت و تنها کشوری است که از این سلاح در جنگ دوم جهانی دو بار استفاده کرد و به واسطه آن هزاران نفر کشته شدند.

سردار سلامی اضافه کرد: آن‌ها از حقوق بشری صحبت می‌کنند که خود به آن بی اعتنا هستند؛ زیرا هجوم شبانه نظامیان آمریکایی به خانه‌های مردم در عراق، زندان‌های گوانتانامو، ابوغریب و سایر زندان‌های مخوفی که در سایر نقاط جهان دارند و هنوز کشف نشده، تنها نمونه‌هایی از بی اعتنایی آن‌ها به حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از نظر آمریکایی‌ها در جهان حق حیات ایمن و عزت‌مند را ندارد؛ چون همه جهان باید هزینه ابرقدرتی آمریکا را تحمل کند؛ اما آیا جهان این واقعیت تلخ را می‌پذیرد؟

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه همه دستگاه‌های شکنجه توسط آمریکایی‌ها ساخته و به کشور‌های مستبد ارسال می‌شود، عنوان کرد: آن‌ها در حالی از دموکراسی سخن می‌گویند که همه دیکتاتور‌های عالم مهره‌های شطرنج دیکتاتوری آمریکا هستند و توسط آن‌ها پشتیبانی شده یا توسط آن‌ها روی کار آمده‌اند.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: آیا رژیمی که طراح کودتا و براندازی نظام‌های دموکراتیک است، می‌تواند پرچم‌دار دموکراسی در جهان باشد؟ به همین جهت به نظر می‌رسد در تعریف واژه «دموکراسی با نگاه آمریکایی» باید تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

وی همچنین گفت: آمریکا در حالی از مبارزه با تروریسم سخن می‌گوید که رئیس جمهور این کشور اذعان دارد که اوباما موسس داعش بوده است؛ داعشی که بزرگترین جنایات بشر در تاریخ به نام آن‌ها ثبت و از دریچه دوربین به جهان مخابره شده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آیا جهان می‌تواند واقعیت‌های سوریه را نادیده بگیرد؟ آیا آواره شدن مردم سوریه در کشور‌های دیگر، تبدیل شدن این ملت عزیز به ملتی فقیر و تشدید ناامنی در عراق، حمله به کارخانه سرم‌سازی در سودان و هدف قرار دادنِ هواپیمای ایرانی با ۲۹۰ مسافر را می‌توان نادیده گرفت.

متحدان آمریکا قادر به حفظ منافع ملی این کشور نیستند

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاکنون در فرسایش قرار گرفته است؛ چون مجبور شده فضای راهبردی خود را به سطح عملیاتی تنزل دهد و این به دلیل آن است که همراهان این کشور در منطقه دیگر قادر به حفظ منافع ملی واشنگتن نیستند.

وی اظهار داشت: آگاه شدن ملت‌ها و خیزش آن‌ها باعث شده که آمریکا به سمت گسترش بیش از پیش نیرو‌های نظامی خود در اقصی‌نقاط جهان روی بیاورد و این موجب شده که برای اولین بار آمریکایی‌ها نتوانند بین هزینه‌ها و دستاورد‌های خود حتی در بخش اقتصادی، توازن برقرار سازند؛ لذا این موضوع سبب شده که آمریکایی‌ها در مارپیچ نزولی قدرت قرار گیرند.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: اگر در گذشته مرسوم بود که دیگران هزینه می‌کردند و آمریکایی‌ها منفعت می‌بردند، اکنون شرایط آمریکا به گونه‌ای است که هرچه هزینه می‌کند، دشمنانش از اقدامات آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند و همه این‌ها به آن مارپیچ نزولی قدرت آمریکا کمک کرده است.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه فلسفه سیاسی آمریکا شکست خورده است، افزود: امروز به واسطه فلسفه سیاسی آمریکا مقاومت‌ها در میان مردم در کشور‌های مختلف شکل گرفته و سازماندهی شده است و مرز‌های خود را گسترش می‌دهد.

وی سپس با اشاره به اینکه فلسفه سیاسی آمریکا تبلور نداشتن یک عقل سیاسی در میان دولتمردان آن‌هاست، بیان کرد: آن‌ها به درجه‌ای از ناتوانی رسیده‌اند که با وجود اینکه دارای قدرت هستند، تدبیری برای نشاندن درست آن در جای خود ندارند و این به معنی زوال قدرت است. آمریکایی‌ها وقتی گسترش بیش از حد پیدا می‌کنند، با مشکل چرخش نیرو مواجه می‌شوند و در نهایت، قدرت‌شان خسته، پوسیده، کهنه، فرسوده و پرهزینه می‌شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها نتیجه نمی‌گیرند، قدرتشان افسرده و ناامید می‌شود. این همه میدان باز در این منطقه برای فعالیت وجود دارد، اما آن‌ها مجبور می‌شوند که هرچه می‌سازند را خود خراب کنند؛ به عنوان مثال، آمریکایی‌ها در افغانستان گروه‌های تروریستی را ساختند و در نهایت مجبور شدند که خودشان آن‌ها را نابود کنند؛ همچنین سرکرده داعش را خود پرورش دادند و در نهایت مجبور شدند او را از بین ببرند.

سردار سلامی با بیان اینکه تفکر و تصمیمی که بتواند قدرت را در آمریکا به حرکت دربیاورد، وجود ندارد؛ لذا قدرت به عکس خود تبدیل می‌شود، تصریح کرد: فلسفه قدرت ما عدالت، کرامت انسان برای همه، آزادی، آگاهی و شرافت برای همه ملت‌هاست. این فلسفه دوست ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که انسانی هزاران مایل دورتر از ایران مانند ما بیاندیشد، در حمایت از آرمان‌های ما عمل کند و صحنه را در دست گیرد؛ چون آرمان مقدس است، کسی که به آن باور داشته باشد، حاضر است که کشته شود و اگر کسی حاضر به کشته شدن باشد، شکست‌ناپذیر است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی افزود: کشوری که آرمان دارد نه از چیزی می‌ترسد و نه از تهدید و تطمیع واهمه دارد؛ این ملت در ذهن، قلب و ایمان خود به این باور رسیده که قدرت ما معنوی است؛ به همین خاطر از کشته شدن در راه اهداف و آرمان مقدس خود نمی‌ترسیم.

وی اضافه کرد: جهان بسیار بزرگتر از آمریکا شده و آمریکا دیگر در هیچ چیزی اولین نیست و اولین‌ها را از دست داده است؛ قدرت، سیاست، منطق و جغرافیا توزیع شده و جهان امروز دیگر جهان سلسله مراتبی از قدرت نیست که در رأس آن یک دولت حکمرانی کند؛ علاوه بر دشمنان آمریکا، دوستان سنتی و دیرینه او نیز دیگر بر اساس اولویت‌ها و ترجیحات سیاسی او عمل نمی‌کنند.

ظهور یک قدرت جدید در جهان به نام «ایران»

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه همه دیدند اقتصاد کشورمان در اثر تحریم‌های جهانی نه‌تنها فرو نپاشید، بلکه جان گرفت، بیان کرد: امروز با حیات مجددی از یک قدرت اقتصادی در حال ظهور که متکی به نفت و قدرت‌های بزرگ نیست، مواجهیم که این شاکله جدید ایران بزرگ است و می‌توان به آن افتخار کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما به هم پیوند خورده و ما امروز می‌توانیم از ظهور یک قدرت جدید در جهان به نام ایران یاد کنیم؛ آن هم با شاخص‌های ظاهری که برای قدرت تعریف می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها