سردار جلالی در جمع خبرنگاران:

۲۰۰ محصول سایبری پدافند غیر عامل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت:‌ تاکنون ۲۰۰ محصول سایبری پدافند غیر عامل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.
کد خبر: ۳۶۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ - 09November 2019

۲۰۰محصول سایبری پدافند غیر عامل توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیر عامل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشد خوبی از لحاظ کیفیتی داریم و در این نمایشگاه محصولات به نمایش گذاشته شده است به نحوی که تاکنون ۲۰۰ محصول سایبری پدافند غیر عامل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

وی همچنین به تهدیدات بیولوژیک اشاره و عنوان کرد: ۵۱ استان به تجهیزات رصد، پایش و تهدیدات بیولوژی مجهز خواهند شد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه در چهار حوزه سایبری، هسته‌ای، زیستی و شیمیایی برپا شده است، افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در این حوزه‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است که نتایج آن قابل استفاده است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه کشور ما در معرض تحریم‌ها قرار دارد، گفت: این تحریم‌ها برای کشور ما به یک فرصت تبدیل شده است و اگر دولت بتواند اثرات مخرب تحریم را کنترل کند، قابلیت‌ها و فرصت‌های ناشی از تحریم، نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تابلویی از فرصت‌های به وجود آمده در تحریم‌هاست و در آن، دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که در شرایط کنونی تولید شده، به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه با فعالیت‌های صورت گرفته، توانستیم سامانه «اسکادا» که استراتژیک و مهم است و پنج محصول داخلی تأیید شده از نظر امنیتی را بسازیم؛ همچنین موفق به ساخت سامانه‌های امنیتی-دفاعی شده‌ایم که می‌توانند امنیت فضای سایبری کشور را تضمین کنند و این موفقیت، بسیار مهم است.

سردار جلالی با بیان اینکه نکته‌ای که در فضای‌سایبری اهمیت دارد، این است که امنیت یک ارتباط مستقیم با تولید داخل دارد، گفت: امنیت محصولی را که ساخت خارج است، نمی‌توانیم تضمین کنیم؛ چرا که تکنولوژی اجازه کاشت اینپلنت و سنسور‌هایی که از راه دور فرمان بگیرد را دارد؛ آنجایی می‌توان از امنیت یک محصول مطمئن بود که آن محصول ساخت داخل باشد.

افتتاح اولین آزمایشگاه BSL۳ در کشور

وی با بیان اینکه اولویت ما حوزه‌های بیولوژیک و تشخیصی است، افزود: امروز خوشبختانه اولین آزمایشگاه «BSL۳» یا سطح سه را که توسط صنایع وابسته به صنایع دفاع ساخته شده است، افتتاح می‌کنیم که از نظر ارزشی برای اولین بار در کشور تولید شده و بسیار مهم است و می‌تواند لایه جدیدی از سطح تهدیدات را شناسایی و ارائه راهکار کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: در حوزه‌های زیستی، بیولوژیک و هسته‌ای ظرفیت‌های رصد و پایش تهدیدات افزایش یافته است؛ امروز محصولاتی برای مقابله با حوادث شیمیایی، هسته‌ای و بیولوژیک در شهر‌ها به صورت یک بسته در صنایع داخلی تولید شده است و تا اوسط سال ۹۹، ۵۱ شهر را به این تجهیزات تولید داخل در حوزه رصد، پایش و رفع آلودگی تجهیز می‌کنیم؛ البته هم‌اکنون ۱۵ بسته تولید شده و برای اولین بار حرم امام رضا (ره) به این تجهیزات مجهز شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه این نمایشگاه تابلوی پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است، گفت: این نمایشگاه بسیار ارزشمند و مهم است و با توجه به حساسیت حوزه پدافند غیر عامل، دولت باید در این راستا نقش تسهیل‌گری و برداشتن موانع را اجرا کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها