مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

وصیت‌نامه شهدا باید الگویی برای جامعه و مسئولان باشد

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا را باید همه مطالعه و از آن الگوبرداری کنند، گفت: هر جا فرهنگ ارزشمند شهادت و ایثار حاکم باشد، جامعه از گزند دشمن مصمون خواهد ماند و دشمن با شکست روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ - 30November 2019

وصیت نامه شهدا باید الگویی برای جامعه و مسئولان باشد/ فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را از گزند دشمن مصون می کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» در یادواره 16 شهید روستای «گاوکشک» شهرستان کازرون با بیان اینکه شهدا دلاور‌مردانی بودند که در سخت‌ترین شرایط و در غربت امام و ارزش‌های انقلاب اسلامی را همراهی کردند و در این راه خون خود را نثار کردند، اظهار داشت: باید جامعه ما و به خصوص مسئولان وصیت‌نامه شهدا را مطالعه و از آن در جهت خدمت به جامعه و دفاع از دستاوردهای انقلاب الگو‌برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باعث مصون ماندن از گزند دشمن خواهد شد، گفت: این فرهنگ دوران دفاع مقدس است که دشمنان نظام را در طول چهل سال گذشته با شکست روبرو کرده و این ارزش‌ها باید در جامعه حاکم  و به نسل های آیند منتقل شود.

کوشکی بیان داشت: مردمی که در دوران دفاع مقدس از خود جانفشانی داشتند و در حال حاضر نیز مدافع وطن و حرم اهل بیت هستند را نباید نامحرم دانست و باید تمامی برنامه‌ها و مشکلات جامعه را با مردم در میان گذاشت تا مردم در جریان امور کشور قرار گیرد نه اینکه آنها را نامحرم و در جریان امور نگذاریم تا مشکلاتی پیش بیاد و دشمنان نظام ازآن بهره برداری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: این مردم برای حفظ انقلاب اسلامی از جان خود گذشته‌اند و در مقابل توطعه‌های دشمنان ایستادگی کردند و نباید در شرایط سخت اقتصادی به مردم شک وارد کرد و مردم را شرایط سخت قرار داد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا پیش قراولان پذیرش جهاد و شهادت در جامعه بودند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند و بزرگترین سرمایه خود که جان خود بود در این راه نثارکردند و باید با برپایی مراسم های گرامیداشت و یادواره ها نام آنها را گرامی بداریم چرا که ما نیازمند شهدا هستیم و آنها زنده هستند و در نزد پروردگار خود روزی میخورند و ما باید از بصیرت ایمانی و فهیم بودن آنها الگو برداری کنیم.

وی متذکر شد: امروز جهان از برکت و ثمره خون شهدا بهره مند شده و در بسیاری از کشورهای همسایه ثمره آن را می‌بینیم و در گوشه و کنار جهان در حال نمایان است و این همان فرهنگ و روحیه جهادی و ایثار است که در حال منتشر است و دشمن را در شک فرو برده و دشمن از ان هراسان است.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از 16 خانواده شهید روستای گاوکشک تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار