شهید «پرویز صحراگرد»:

پشت جبهه را حفظ کنید چون جبهه واقعی آنجاست

شهید «پرویز صحراگرد» در حرف‌های آخرش با خانواده گفته بود: پشت جبهه را حفظ کنید، چون پشت جبهه، جبهه واقعی است و تلاش و مجاهدت در جبهه همان جهاد اکبر در پشت جبهه است.
کد خبر: ۳۷۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 02December 2019

پشت جبهه را حفظ کنید چون جبهه واقعی آنجاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، شهید «پرویز صحراگرد» در سال 1344 در محله 17 شهریور بیرجند در خانواده‌ای بسیار مستضعف به دنیا آمد. با ورود به سن هفت سالگی راهی دبستان شد.

در آن زمان با وجودی اینکه امکانات تحصیلی برایش به سختی مهیا‌ بود ولی با هوش و فراستی که داشت، تحصیلات ابتدایی را ‌ به پایان رسانید اما با وجود علاقه زیاد به تحصیل و کسب معارف به علت فقر مالی ناچار پس از ‌اخذ مدرک قبولی سال پنجم ابتدایی ترک تحصیل کرد و برای امرار معاش به کارگری مشغول شد.

با آغاز انقلاب در صف تظاهرکنندگان در مقابل رژیم شاهنشاهی قرار گرفت و بعد از پیروزی انقلاب نیز در برنامه های مختلف حضور می یافت. پس از مدتی به خدمت سربازی رفت و پس از اتمام دوره آموزشی به جبهه‌ اعزام شد.

وی در حرف‌های آخرش این پیام را به دوستان و خانواده‌اش داده بود که پشت جبهه را حفظ کنید چون پشت جبهه، جبهه واقعی است و تلاش و مجاهدت در جبهه همان جهاد اکبر در پشت جبهه است.

پس از دو ماه حضور در جبهه در کوشک در 9 آذر سال 63 به فیض شهادت رسید. مزار این شهید در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها