مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

نقش زنان عشایر در دوران دفاع مقدس تعیین‌کننده بود

فاطمه‌السادات حسینی گفت: زنان عشایر در دوران دفاع مقدس پا به پای مردان در جهت حفظ کشور نقش آفرینی کردند و نقش آنها در دوران دفاع مقدس تعیین کننده بود.
کد خبر: ۳۷۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ - 05December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «فاطمه السادات حسینی» در جلسه کمیته بانوان یادواره شهدای عشایر استان کرمان با اشاره به اینکه عشایر همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده اند اظهار داشت: زنان عشایر در دوران دفاع مقدس پا به پای مردان در جهت حفظ کشور نقش آفرینی کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: نقش زنان عشایر در دوران دفاع مقدس تعیین کننده بود و مادران شهدای عشایر علاوه بر سختی ها و مشکلاتی که در زندگی متحمل می شدند، فرزندانشان را که با عشق و سختی، تربیت کرده و راهی جبهه های جنگ می کردند.

نقش زنان عشایر در دوران دفاع مقدس تعیین کننده بود

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری یادواره شهدای عشایر، از اسوه های صبر و مقاومت تجلیل و تکریم خواهد شد افزود: با انجام یک کار تحقیقاتی و پژوهشی می توان نحوه آموزش و تربیت فرزند از نگاه مادر عشایر را تبیین و در جامعه ترویج کرد.

حسینی تصریح کرد: زنان عشایر با از خودگذشتگی و فداکاری پا به پای مردانشان کار می کنند، تا جایی که می توان گفت در میان این قشر نقش زنان پررنگ تر از مردان است و امیدواریم با تشکیل تشکل های مردم نهاد و محور قراردادن همسران، مادران و خواهران شهدای عشایر به جهت رفع مشکلات عشایر تلاش کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم حماسه زینبی که به معرفی شهدا در مدارس و دانشگاه می پردازد افزود: با حضور مادران شهدای عشایر در مدارس و دانشگاه ها می توان فعالیت های فرهنگی، تربیتی منسجم و مناسبی برای نسل جوان انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها