برپایی نمایشگاه عکس نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس در خاش

به مناسبت روز دانشجو نمایشگاه عکس نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس و تبیین گام دوم انقلاب در دانشگاه پیام نور خاش برپا شد.
کد خبر: ۳۷۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ - 11December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت روز دانشجو نمایشگاه عکس نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس و تبیین گام دوم انقلاب در دانشگاه پیام نور خاش امروز برپا شد.

«محمود محمدی» رئیس دانشگاه پیام نور خاش در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، با برشمردن ویژگی‌های دانشجوی انقلابی اظهار داشت: ارزش دانشجوی انقلابی به ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی، آرمان‌خواهی، بیدار بودن و دغدغه‌مندی او نسبت به جامعه خود است و روز ۱۶ آذر و واقعه ۱۶ آذر سال ۳۲، هویت دانشجوی واقعی را نشان می‌دهد.

وی حرکت دانشجویی روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را عامل آمادگی مردم برای انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: پس از کودتای ۲۸ مرداد و خفقان شدیدی که به وجود آمد، کسی جرئت اعتراض در برابر دیکتاتوری شاه را نداشت اما پس از ۴ سال از واقعه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۲۸، اعتراض دانشجویان علیه سفر نیکسون به تهران و شهادت سه دانشجو، زمینه آمادگی مردم برای انقلاب و مقاومت در برابر زورگویی و ذلت و را فراهم کرد.وی در ادامه بیان داشت :فرهنگ دانشجویی، آمیخته با منطق مقاومت است و ۱۶ آذر تابلویی است که مقاومت دانشجویان را با خون به تصویر کشیده و روز دانشجو نام گرفته است. تابلویی که با خون ۳ دانشجو در روز ۱۶ آذر سال ۳۲ و در اعتراض به سفر نیکسون، معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا، امضا و ماندگار شد.

وی ایجاد گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین وظایف دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: گفتمان‌سازی خود بیانیه گام دوم انقلاب یکی از اصلی‌ترین وظایف دانشجویان انقلابی است و دانشجویان باید به گونه‌ای استدلالی و منطقی راهبردها و دستورالعمل‌های این بیانیه را تبیین کنند که هیچ کسی به خود اجازه ندهد مخالف این مواضع حرکت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها