مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تجلیل از 14 تشکل برتر مردم نهاد در حوزه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در سمنان

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: در اولین جشنواره برترین تشکل‌های مردم نهاد در حوزه نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از 14 تشکل برتر در این حوزه تقدیر شد.
کد خبر: ۳۸۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ - 10February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در اولین جشنواره برترین تشکل‌های مردم نهاد در حوزه نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت همه ائمه اطهار و اولیای الهی، قیام حضرت سید الشهدا،  ثمره خوه شهدا و جوانان ایران اسلامی و ثمره مجاهدت امام (ره) است.

وی با بیان اینکه انقلاب معجزه اسلام بود و دفاع مقدس معجزه  انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی را بعد از قرن‌ها زنده کرد و تبدیل به حکومت اسلامی کرد و همه ما وظیفه داریم از انقلاب اسلامی حفاظت کنیم و هر تلاشی هر اقدامی برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلابی این ملت نوعی  عبادت و جهاد فی سبیل الله خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ایران شبانه روز برنامه‌ریزی می‌کنند که جوانان ما غرب‌زده، مصرف‌گرا، بی‌تفاوت نسبت به انقلاب و آرمان های انقلاب و از لحاظ اخلاقی و دینی ضعیف باشند، افزود: دشمن می‌داند وقتی این اتفاق بیافتد انقلاب آسیب‌پذیر می‌شود و ما وظیفه داریم هر فعالیتی که انجام می‌شود یک پیوست انقلابی داشته باشد تا جوانان ما نسبت به  انقلاب حساس باشند.

وی با بیان اینکه خون شهدا دارای پیام است، ادامه داد: رزمندگان جبهه مقاومت از فرهنگ دفاع مقدس آموختند و باید این فرهنگ در نسل جوان و آیندگان نهادینه شود.

سلامی در خصوص تشکل های مردم نهاد گفت: تشکل ها نهادهایی برگرفته از مردم و برای مردم محسوب می‌شوند، جایگاه و نقش این سازمان‌ها در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس را بسیار مهم و ارزشمند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: برای تداوم، رشد و توسعه همه جانبه، مخصوصا در عرصه دفاع مقدس باید مشارکت مردم و نهادهای مردمی را به عنوان یک ارزش، سرلوحه برنامه خود قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان آماده همکاری با تشکل‌های حوزه دفاع مقدس است، گفت: حوزه دفاع مقدس فرهنگ بسیار غنی دارد که برای ترویج و نشر آن نیاز به همکاری و استفاده از توانمندی‌های این تشکل‌ها است.

وی اضافه کرد: باید از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس پشتیبانی و از آنها حمایت کرد چرا که انها می توانند در حوزه ایثار و شهادت نقش آفرین باشند و نقش آنها نیز کلیدی است و عموم مردم نیز بسیار راحت‌تر می‌توانند با این سازمان‌ها ارتباط برقرار کنند.

سلامی از نمایندگان تشکل‌ها خواست جهت معرفی افراد متخصص عضو تشکل‌ها در جهت جمع آوری ‌خاطرات، تولیدات سمعی و بصری، تولید کتاب‌های صوتی، فضای مجازی و سایر فعالیت‌های فرهنگی در این حوزه با این اداره کل همکاری کنند.

این مسئول با بیان جشنواره برترین تشکل‌های مردم نهاد در حوزه نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای اولین بار در استان سمنان برگزار شد، ابراز داشت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره شناسایی تشکل‌های مردم نهاد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، شناسایی و معرفی تشکل‌ها و تقدیر و تجلیل از آنان و حمایت از تولیدات و آثار این سازمان‌های مردم نهاد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: دبیرخانه از 15 آذر تا 8 بهمن برای دریافت آثار فعال بود که  در مجموع 14 تشکل  مردم نهاد آثار خود را در قالب کلیپ، مستند، کتاب، کتاب صوتی، طراحی و انیمشین، تولید محتوا در فضای مجازی، جمع آوری آثار و اسناد  رزمندگان و شهدا، جمع آوری و تدوین خاطرات ایثارگران، تجلیل از همسران شهدا و جانبازان و ایثارگران و... به دبیرخانه ارسال کردند که از سه تشکل به عنوان منتخبان اولین جشنواره و 11 تشکل به جهت از تشکر از  زحمات آنان شایسته تقدیر شدند.

وی متذکر شد: تبیین اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس باید مورد توجه واقع شود و برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات با محوریت دفاع مقدس در جامعه پررنگ شود تا بتوانیم در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام به اهداف خود جامه عمل پوشانده و این مسیر را برای جوانان هموار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار