هفته‌ای برای تجدید میثاق با آرمان‌های دیانت و سیاست فاطمی (س)

با توجه به این که نخستین روز این هفته، میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) است و واپسین روز آن (جمعه) روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است، می‌توان این هفته را هفته‌ی تجدید میثاق با آرمان‌های دیانت و سیاست فاطمی (س) نام‌گذاری کرد.
کد خبر: ۳۸۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ - 15February 2020

هفته‌ای برای تجدید میثاق با آرمان‌های دیانت و سیاست فاطمی (س)به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین روز از هفته‌ی جاری مصادف با زادروز حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها و روز مادر و میلاد امام خمینی، امام امت است. امروز زادروز زنی است که با الگو گرفتن از پدر بزرگوارش حضرت محمد مصطفی صلی الله، نهال تشیع علوی را آبیاری کرد و هم زادروز مردی است از ذریه‌ی زهرای اطهر که با ایستادگی و مقاومتش در برابر حکومت شاهنشاهی، توانست ریشه‌ی آنرا برکند و نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کند. نظامی که براساس احکام شریعت مقدس اسلام بنا نهاده شد و با حداکثر قاطع آراء مورد پذیرش ملت مسلمان قرار گرفت و تا به امروز علیرغم تمام تلاش‌های دشمنانش پا بر جا و استوار مانده است.

امروز میلاد امام خمینی(ره) است. مردی که با تکیه بر احکام دین مبین اسلام توانست ریشه‌های حکومت پادشاهان را بخشکاند و نظام و اساس تازه برای حکومت و سیاست در کشور عزیزمان بنا نهد. سیاستی که نه در آموزه‌های غرب و شرق بلکه از دل آموزه‌های قرآنی نشات گرفته است. قرآنی که همواره راهگشا و چاره‌ساز بشریت است و تا یوم‌الآخر رهنمای راه انسان خواهد بود. آری امام(ره) با مطرح ساختن جمهوری اسلامی و آوردن آموزه‌های شریعت اسلام ناب محمدی و فرهنگ علوی و فاطمی به بطن و متن جامعه‌ی سیاسی کشور توانست به آرمان‌های دیرینه‌ی علمای اسلام در عهد مشروطیت که همانا وضع قوانین کشور بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی بوده است، جامه‌ی عمل بپوشاند و با رهبری بی‌چون و چرایش تمام معادلات سیاسی غرب و شرق عالم را زیر سوال ببرد.

امسال زادروز فاطمه‌ی زهرای اطهر و امام خمینی (ره) در بهمن ماه یادآور انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام است که برای استقرار حکومتی با فرهنگ فاطمی و با ساختار جمهوری که بر اساس رای گیری و شور عامه‌ی ملت بنا شد و مصداق آیه‌ی شریفه‌ی «و امرهم شوری بینهم» است و آرزوی دیرینه‌ی سید عبدالحمید وفسی، نخستین شهید انقلاب مشروطه که هم نواده صدیقه‌ی کبری بود و هم طلبه‌ی مبارز راه استقرار حاکمیت نظام مشروطه بر اساس احکام شریعت مقدس اسلام ناب محمدی. شاید پس از سال‌ها، این سید روح الله مصطفوی خمینی بودند که با رهبری خاص خود توانستند به آرزوی دیرینه‌ی سید عبدالحمید و عبدالحمید‌هایی که دل در گروی آموزه‌های دین مبین داشتند، رخت عمل به تن کنند و نظام اسلامی را بنیانگذاری کنند. نظام جمهوری اسلامی که در اصل آرزوی دیرین شیخ فضل‌الله نوری‌ها و آیت‌الله سید حسن مدرس‌ها و ... بوده است که هم می‌توان در رای گیری و انتخابات شرکت جست و هم از تعالیم دین مبین اسلام تخطی نکرد.

واپسین روز هفته‌ی پیش رو تجلی آرزوی بزرگ ملت در صد ساله‌ی اخیر یعنی شرکت در انتخابات است. انتخابات دوم اسفند  مجلس شورای اسلامی خود می‌تواند نماد و تجلی حضور مردم در صحنه‌های سیاسی کشور باشد. مردم ایران با شرکت در انتخابات مجلس به استکبار  همواره ثابت کردند بیدار و هوشیارند و بی‌تفاوت نسبت به اتفاقاتی که دشمنان برایشان رقم می‌زنند نبوده، نیستند و نخواهند بود و خود بهتر فرق میان دوست و دشمنان دوست‌نما را تشخیص و تمیز می‌دهند.

از این رو، با توجه به این که نخستین روز این هفته، زادروز حضرت فاطمه زهرا و امام خمینی(ره) است و واپسین روز آن روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است، می‌توان این هفته را هفته‌ی تجدید میثاق با آرمان‌های دیانت و سیاست فاطمی (س) نام‌گذاری کرد.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها