یادداشت/ علی عبدالصمدی

۱۳ آبانی متفاوت در راه است

انتخاب سالروز تسخیر لانه جاسوسی در ایران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشوری مانند آمریکا هشداری برای اصحاب اندیشه در ایران است.
کد خبر: ۴۲۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ - 30October 2020

سیزده آبانی متفاوت در راه استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ روزها از پس ماههای سال گذشت و آبان ماه از راه رسید و چند روزی هم سپری شد. سیزدهم آبان ماه در راه است. امسال سیزده آبان دیگری رقم خواهد خورد. سیزدهمین روز از هشتمین ماه امسال هم چهل و یکمین سالگرد تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکاست و هم سالگرد شهادت رهبر ۱۳ ساله ما شهید حسین فهمیده، و هم بنا بر گردش تقویم قمری سالگرد میلاد فرخنده ی نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلوات الله علیه و آله است و هم مناسبتی متفاوت از همه مناسبت های تقویم ملی کشورمان دارد. سیزدهم آبان امسال در سالروز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ایران، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.

بنا بر آنچه از شواهد و قرائن پیداست، ترامپ و بایدن دو رقیب سرسخت از دو جناح دموکرات و جمهوری خواه هستند که در ماههای اخیر به رقابت پرداخته اند. سوا از این که چه کسی بر کرسی ریاست جمهوری آینده آمریکا خواهد نشست، نکاتی برای یادآوری جهت حفظ منافع ملی کشورمان حائز اهمیت است:

نخست این که انتخاب چنین روزی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یقینا بر حسب اتفاق و به اصطلاح شانس نبوده و چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی واشنگتن تعیین کننده است. روزی که سفارت آمریکا در یکی از کشورهای خاورمیانه اشغال شد. آن کشور جایی نبود جز ایران ما.

دوم اینکه سیاستهای آمریکا چه به شکل و فرمی که جمهوری خواهان پیش می برند و چه به شکل و فرمی که دموکراتها دنبال می کنند، همسان است و محتوای واحدی دارد. لذا سیاستهای جمهوری اسلامی نیز در قبال این کشور همواره مشخص بوده و تغییری نکرده است. جمهوری اسلامی هرگز از منافع و مصالح خود دست نکشیده و همواره بر حفظ مصلحت نظام، چه در شعار و گفتار و چه در عرصه ی پراگماتیک و کردار، تاکید موکد داشته است. همچنان که سیاست خارجی دولتمردان آمریکایی در قبال ایران، علیرغم تغییرات و نوسانات سیاسی کاخ سفید در قبال ایران ثابت بوده است؛ سیاست خارجی کشور ما نیز متقابلا بر حفظ منافع ملی و بین المللی نظام جمهوری اسلامی ثابت و پایدار بوده است.

در نظام جمهوری اسلامی، طی چهل و یک سال و اندی گذشته اثبات کرده است با دشمنان خود رفتاری متخاصم خواهد داشت. این در حالی است که سیاست خارجی کشورمان در قبال کشورهایی که دست دوستی و وفاداری به ما داده اند، کاملا دوستانه بوده و از قبل این دوستی مسالمت آمیز و به دور از سلطه گری و زیاده خواهی، بازی برد بردی را تجربه کرده اند. وجود بسیاری از مهندسین و تجار ایرانی در چنین کشورهایی و نیز بهره بردن صنایع کشورمان از مستشاران آن کشورها دال بر این گواه است.

به طور کلی، باید گفت انتخاب چنین روزی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشوری مانند آمریکا هشداری برای اصحاب اندیشه در ایران است. نظامی مانند جمهوری اسلامی که همواره برای دفاع در عرصه های مختلف رخت رزم به تن دارد و دشمن درجه ی یک سیاستهای خصمانه آمریکا بوده است، این بار نیز مانند همیشه آمادگی رویارویی با هر نوع سیاستی را خواهد داشت. این آمادگی تدافعی را می توان از شهادت مدافعان حرم در جبهه های نبرد حق علیه باطل فهمید. این اقتدار را می توان از شهادت سردارانی مثل سردارانی مثل سلیمانی و همدانی و… دریافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها