چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی سردار شهید «محمدصادق قندی»

سردار شهید «محمدصادق قندی» در سال ۱۳۳۹ در شهرستان بابل متولد شد و در نهم آبان ۱۳۵۹ در نبرد با دشمن بعثی در کوی ذوالفقاری آبادان به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ - 30October 2020

نگاهی به زندگی سردار شهید «محمد صادق قندی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت سردار شهید «محمدصادق قندی» زندگی‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

سردار شهید «محمدصادق قندی» در سال 1339 در شهرستان بابل متولد شد. از زمان طفولیت با اسلام خو گرفته و آثار شجاعت و شهامت در او نمودار بود او در بعضی از حرفه‌های ورزشی مهارت خاصی داشت.

شهید قندی از سن هفت سالگی به مدرسه رفت؛ تحصیلات خود را تا کلاس ششم متوسطه ادامه داد اما موفق به اخذ دیپلم نشد.

در سال 1355 فعالیت‌های سیاسی او آغاز گشت و در اواخر سال 56 شدت یافت. او در پخش اطلاعیه و تصویرهای امام امت خمینی کبیر نقش به‌سزایی داشت. در تاریخ 15/7/57 در آغاز درگیریهای خیابانی با دژخیمان پهلوی در بابل اولین نفری بود که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

او آنقدر در دل ماموران رژیم رعب و وحشت ایجاد کرد که حتی در حال بستری بودن در بیمارستان چندین بار به دستگیری او اقدام کردند که با مخالفت و اعتراض پزشکان روبرو شدند.

در اوایل پیروزی انقلاب در کمیته مستقر در راهنمایی و رانندگی فعالیت کرد سپس به جهاد سازندگی بابل رفت. بعد از آن در گشت‌های شبانه سپاه فعالیت داشت پس از درگیری‌های انقلاب فرهنگی در اوائل تابستان 59 در دادگاه منکرات به عنوان فرمانده عملیات از کنار دریا تا خزرشهر به فعالیتش ادامه داد.

او یکبار به یاری برادران افغانستانی شتافت و مدتی هم در آنجا دوشادوش رزمندگان افغانی با ابرقدرت شرق مبارزه کرد، قبل از شروع جنگ تحمیلی قصد عزیمت به فلسطین را داشت، اما با شروع جنگ تحمیلی آن را بر جنگ در لبنان ترجیح داد.

در تاریخ 23/6/59 از بابل به قصد جبهه عازم تهران شد و مدت یک هفته دوره سلاح سنگین و تخریب را در پادگان ولی‌عصر گذراند. سپس در تاریخ 3/7/59 از تهران به جبهه گیلانغرب اعزام شد. در تاریخ 25/7/59 به همراه برادران سپاه نطنز به جبهه اهواز و پس از طی دوره کوتاه مدت سلاح سنگین به جبهه آبادان و خونین شهر رفت.

در تاریخ 9/8/59 در کوی ذوالفقاری آبادان در پی نبرد لشکریان حق علیه باطل هنگامی‌که تانکهای صدامیان کافر قصد عبور از پل شناور را داشتند با کمک دیگر شیرهای بیشه اسلام مقابل صدامیان ایستادند و از حرکت آنها جلو گیری و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند و خود در این نبرد به لقاء الله پیوست.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

به شما عزیزان توصیه می کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید که دفاع از میهن حکم دفاع از ناموس را دارد.

نماز را اول وقت بجا آورید و در انجام فرائض دینی بکوشید. با قرآن مانوس باشید؛ چرا که انس با قرآن باعث هدایت می‌شود. از خواهرانم می خواهم که در حفظ حجاب خود نهایت کوشش را داشته باشند که حجاب آنان کوبنده‌تر از خون شهیدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها