مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

آمار کتب مرتبط با دفاع مقدس رضایتمند نیست

سرهنگ «محسن رشیدی» گفت: با گذشت 32 سال از دفاع مقدس، آمار کتب چاپ شده در این خصوص رضایت بخش نیست.
کد خبر: ۴۲۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ - 26November 2020

آمار کتب مرتبط با دفاع مقدس رضایتمند نیست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در آیین رونمایی از تازه‌های نشر دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: در دین مبین اسلام به اهمیت کتابت و ثبت کردن تاکید فراوان شده است.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و دغدغه‌های معظم‌له در خصوص کتاب و سرانه مطالعه در کشور، افزود: با گذشت 32 سال از دفاع مقدس، آمار کتب چاپ شده در این خصوص رضایت بخش نیست.

رشیدی افزود: هشت سال دفاع مقدس با کارنامه درخشان شهدا و همین رزمندگانی که اسناد زنده دفاع مقدس هستند، بخشی مهمی از تاریخ کشور ماست.

 وی با اشاره به نقش موثر رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس، تصریح کرد: ما 45 هزار رزمنده بسیجی داریم اگر از این تعداد 10 هزار نفر خاطرات خود را می‌نوشتند، تاکنون آمار زیادی کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ شده بود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه هرگونه کوتاهی در ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان و خانواده های آنها، چیزی جز پشیمانی در پی ندارد، عنوان کرد: تقریبا در سال گذشته  یکصد و 50 هزار پدر و مادر شهید این دار فانی را وداع گفتند که اگر خاطرات آنها از فرزندانشان و دوران دفاع مقدس ثبت می‌شد یعنی یکصد و 50 هزار کتاب.

 رشیدی خاطرنشان کرد: نویسندگان و اهل قلم می‌توانند با نوشتن خاطرات رزمندگان و افرادی که از بضاعت مالی برخوردار هستند می‌توانند با تامین اعتبار مورد نیاز کتاب‌ها، گامی در راه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه موضوعات بسیاری در حوزه دفاع مقدس است که نویسندگان می‌توانند برای نوشتن کتاب از آنها استفاده کنند، افزود: همه دستگاههای فرهنگی با وحدت و همگرایی  بیش از پیش باید در تولید کتابهای دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان ضمن تشکر از شرکت کنندگان در مراسم رونمایی از کتب دفاع مقدس لرستان، ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا  و توصیه‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا مبنی بر جلوگیری از اجتماعات، از همه ناشرین و نویسند گان دفاع مقدس استان جهت حضور در این مراسم  دعوت  نکرده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار