فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

ماجرای بوسه ژنرال ارتش سوریه بر بازوی سرباز مرزبان ایرانی/ اعتماد به جوانان رویکرد اصلی شهید سلیمانی بود

سردار محمدکاظم تقوی گفت: در جریان بازدید ژنرال‎های ارتش سوریه از پاسگاه‎های مرزی جمهوری اسلامی، سرباز ایرانی در پاسخ به سوال یک ژنرال سوری درباره استراتژی‎های عقب‌نشینی گفته بود «چرا عقب‌نشینی؟ یا دشمن را از بین می‌بریم یا به شهادت می‌رسیم. راه سومی وجود ندارد.»
کد خبر: ۴۳۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ - 11January 2021

سردار سرتیپ دوم «محمدکاظم تقوی»، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، نسل جوان را امتداد دهنده راه پیشکسوتان دفاع مقدس خواند و اظهار داشت: در سال 1342 وقتی از امام خمینی (ره) پرسیدند که با چه پشتوانه‌ای در برابر رژیم طاغوت قیام کرده‌ای، ایشان پاسخ می‌دهند که سربازان من در گهواره‌ها هستند و اتفاقاً همان جوانان در مبارزات منتج به پیروزی انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرین شدند و با خون خود به ندای امام راحل، لبیک گفتند.

وی افزود: این‌طور گمان نکنید که پیشتازی جوانان این سرزمین محدود و منحصر در دوران دفاع مقدس است. من فرمانده مرزبانی استان بوده‌ام و می‌دانم که عمده مرزبانان این خاک از قشر جوانانی هستند که علاوه بر انگیزه و توانمندی‌های رزمی و نظامی، با بصیرت انقلابی و دامنه آگاهی‌های اعتقادی بسیار زیاد در سنگر دفاع از انقلاب و نظام ورود می‌کنند و این مشاهده این مرزبانان جوان و معتقد، ما را به همان نتیجه‌ای می‌رساند که رهبر معظم انقلاب سال‎هاست برپایه آن برکلید واژه «امید» تأکیددارند.

سردار تقوی با بیان اینکه جوان‌گرایی یکی از شاخصه‌های بارز مکتب سلیمانی است، خاطرنشان کرد: میانگین سنی رزمندگان مدافع حرم از 30 سال تجاوز نمی‌کند و این جوان‌گرایی نشان می‌دهد که حاج قاسم برای دفاع از مرزهای اسلام و مقابله با تفکر تکفیری در منطقه به جوانان اعتماد داشت و البته نسل جوان ما هم این اعتماد شهید سلیمانی را با بذل جان خود پاسخ داد.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی و قدرتمندی میان حاج قاسم سلیمانی و نسل جوان ایران اسلامی وجود داشت و محبت فرمانده جبهه مقاومت در عمق جان همه آینده‌سازان سرزمین ما رسوخ کرده بود و البته ماجرای شهادت غریبانه و داغ فراق این شهید بزرگوار هم برشدت علاقه نسل جوان افزود. من در تمام لحظات از نزدیک شاهد مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در مشهد بوده‌ام و از نزدیک مشاهده کردم که دلدادگی و اندوه، قلب و جان جوانان مشهدی را در تشییع پیکر صدپاره شهید سلیمانی درهم می‌فشرد و حقیقت این است که این محبت یک‌طرفه نبود و حاج قاسم هم به نسل جوان علاقه و باور داشت.

فرمانده ارشد انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به خاطره بازدید ژنرال‌های ارتش سوریه از پاسگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی مستقر در مرزهای شرقی کشور و ماجرای گفت‌وگوی مستقیم یک ژنرال سوری با سرباز مرزبان ایرانی گفت: به یاد دارم چند سال قبل، در جریان بازدید ژنرال‌های ارتش سوریه از هنگ مرزبانی مستقر در مرزهای افغانستان، یکی از این ژنرال‌ها از سرباز مرزبان ما درباره نحوه عقب‌نشینی احتمالی مرزبانان ایرانی در مواجه با حملات و تهاجمات خرابکارانه پرسیده بود که سرباز مرزبانی در پاسخ به آن ژنرال سوری گفت: «چرا عقب‌نشینی؟ یا دشمن را از بین می‌بریم یا به شهادت می‌رسیم. راه سومی وجود ندارد.»

وی ادامه داد: به یاد دارم که آن سرباز از روی زمین یک سنگ‌ریزه برداشت و رو به آن ژنرال گفت: «زِره امیرالمؤمنین (ع) پشت نداشت و ما هم اگر بنا باشد مهاجمین قصد سوء حتی به این سنگ‌ریزه از خاک ما داشته باشند، ما هم زره بدون پشت حمایل می‌کنیم.» و دیدم که آن ژنرال بوسه‌ای بر شانه سرباز مرزبان جمهوری اسلامی زد و گفت: «وقتی امثال این جوان ایرانی به کشور ما می‌آیند و دفاع از اسلام را از سرزمین ما دنبال می‌کنند، نباید تعجب کرد که چرا در دفاع از مرزهای خود به فکر عقب‌نشینی نیستند.»

سردار تقوی تصریح کرد: لایه‌های دفاعی متعدد در دفاع از مرزهایمان عمدتاً با نیروهای جوان پشتیبانی می‌شود و همیشه رویه این افسران جوان به‌گونه‌ای است که در برابر هر تهاجم و خرابکاری، به‌گونه‌ای وارد عمل می‌شوند که گویا از خانه و خانواده خود دفاع می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان تأکید کرد: امروزه نه‌فقط نسل جوان ما بلکه نسل‌های جوان ملت‌های آزاده منطقه هم سرباز این مکتب شده‌اند؛ مگر نه اینکه سعودی توطئه داشت که یمن را تجزیه کند اما به لطف اقتدای جوانان انصارالله یمن به نهضت انقلاب اسلامی و تفکر شهید سلیمانی امروزه شاهد هستیم که سعودی با تمام امکانات خود و با همه متحدانش در باتلاق یمن گرفتارشده و از سوی دیگر، حتی نگرانی صهیونیست‌ها هم متوجه زرادخانه‌های موشکی برادران یمنی شده است.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: 2500 سال بود که ایرانی‌ها نتوانسته بودند به ساحل مدیترانه برسند اما به تدبیر شهید سلیمانی، امروز رزمندگان جوان مدافع حرم ایرانی سنگرهای خود را در سواحل مدیترانه و پشت مرزهای سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده‌اند. این دستاوردها تنها به برکت اجتماع اخلاص و توانمندی نسل جوان باتدبیر و خرد امثال حاج قاسم‌ها صورت گرفت و این مکتبی است که از تفکر حاج قاسم منبعث می‌شود و حتی پس از شهادت این شهید والامقام هم ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار