نماینده ولی فقیه در استان:

نماز «عید سعید فطر» امسال در تمامی شهر‌های استان همدان اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: نماز عید سعید فطر امسال با حضور مردم مومن در تمامی شهرهای استان همدان وبراساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ - 12May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان در جلسه برگزاری نماز عید سعید فطر با اشاره به اهمیت برگزاری نماز عید، اظهار داشت: با انجام هماهنگی با ستاد استانی مقابله با کرونا نماز عید فطر در همدان با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با نظارت متولیان و به صورت محدود برگزار خواهد شود و در روند برگزاری مراسم نیز ملاحظات مسئولان بهداشت و ستاد کرونا مورد نظر می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نماز عید سعید فطر در شهر همدان راس ساعت 7 صبح روز عید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در فضای باز خیابان اکباتان و میدان امام راحل(محدوده مسجد جامع همدان) برگزار خواهد شد.

وی گفت: مقدمات و تدابیر لازم برای اقامه نماز عد فطر با همکاری شهرداری، ستاد نماز جمعه، ستاد اقامه نماز و دیگر دستگاه‌های مرتبط در استان همدان فراهم شده و نمازگزاران برای حضور در این آیین باشکوه مذهبی، حتما سجاده، ماسک، زیرانداز و ماده ضدعفونی کننده به همراه داشته باشند. درهمین ارتباط و به منظور پیشگیری از اجتماع بیش از حد مردم در یک مکان، نماز عید فطر در فضای باز مساجد محلات و اماکن متبرکه سطح شهر و استان همدان اقامه خواهد شد.

شعبانی با اشاره به اهمیت برگزاری نماز عید خاطر نشان کرد: به لحاظ شرایط موجود و شیوع این ویروس منحوس، مردم ولایتمدار دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان، می‌توانند نماز عید فطر را در مساجد محلات خود و در هوای آزاد اقامه کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه طبق نظر ستاد ملی کرونا گروه‌های مذهبی بیشترین همکاری را با ستاد ملی کرونا داشته‌اند، مطرح کرد: مرکز امور رسیدگی به مساجد نیز بر روند رعایت مسائل بهداشتی در روند برگزاری نماز در محلات نظارت خواهد داشت.

این مراسم معنوی قبل از طلوع آفتاب با تلاوت آیات قرآن کریم و بیان احکام شرعی روز عید فطر آغاز و سپس نماز این عید فرخنده به امامت حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار