مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

برگزاری دومین کنکره شهدای استان همدان در سال ۱۴۰۲

سردار «ظفری» گفت: سرداران و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس نقش موثر و مانگاری داشتند؛ بنابراین تلاش مسئولان برگزاری یادواره‌ای برای این عزیزان در سال ۱۴۰۲ است.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 10June 2021

برگزاری دومین کنکره شهدای استان همدان در سال ۱۴۰۲به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، اولین جلسه کمیته یادمان‌ها و گنجینه‌های دفاع مقدس همدان در راستای برگزاری دومین کنکره شهدای استان در سال ۱۴۰۲، با حضور سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران اجرایی استان، برگزار شد.

سردار «مهدی ظفری» در این جلسه، ضمن تاکید بر احداث و تکمیل یادمان‌ها و بازسازی گلزارهای شهدا در قالب توجه به جغرافیای حماسی استان همدان، اظهار داشت: در تمام اتفاقاتی که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی رخ داد، همه مردم مشارکت داشتند، دفاع مقدس متعلق به همه اقشار مردم است؛ پس همه باید در انتشار ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار امروز را مرهون ایثار و فداکاری شهدا هستیم، گفت: احیای روحیه ایثار و شهادت ضرورت جامعه امروز و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برگزاری دومین کنکره شهدای استان در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: سرداران و شهدای این استان در دوران دفاع مقدس نقش موثر و مانگاری داشتند؛ بنابراین تلاش مسئولان برگزاری یادواره‌ای برای این عزیزان در سال ۱۴۰۲ است.

در ادامه این جلسه، «فرهاد فرزانه» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز اظهار داشت: با همکاری و مشارکت شهرداری همدان، محلات، کوچه‌ها، معابر، میادین و... به نام شهدایی که تاکنون از نام آن‌ها استفاده نشده است، مزین می‌شوند.

«مجید صفدریان» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: رسیدگی به بنا‌ها و گلزار‌های شهدا که نیاز به تعمیر و مرمت دارند در اولویت برنامه‌های سال جاری است.

همچنین، «سعید ترکمند» مسئول مهندسی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: استان همدان دارای ۵۵ نقطه یادمان شهدا که ۱۵۲ شهید گمنام در این یادمان‌ها خاکسپاری شده است.

به گزارش دفاع‌پرس، استان همدان حدود ۸ هزار شهید والامقام، ۱۰ هزار جانباز و هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار