جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان فارس به گزارش خبرگزاری «دفاع مقدس» درباره مشکلات مردم «بیرم»

شرکت آب و فاضلاب استان فارس با صدور جوابیه‌ای به گزارش «مردم بیرم فارس در انتظار آب آشامیدنی/ غیزانیه‌ای دیگر در راه است؟» که در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۶۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵ - 15June 2021

جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان فارس به گزارش خبرگزاری «دفاع مقدس» مشکلات مردم «بیرم»به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، انتشار گزارشی تحت عنوان «مردم بیرم فارس در انتظار آب آشامیدنی/ غیزانیه‌ای دیگر در راه است؟» در مورخه ۱۴۰۰/۳/۲۳ در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد که این موضوع پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان فارس را در این‌باره در پی داشت.

مشروح جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان فارس به شرح ذیل است:

با سلام

احتراما با توجه به درج مطلبی با عنوان «مردم بیرم فارس در انتظار آب آشامیدنی/ غیزانیه‌ای دیگر در راه است؟» در مورخه‌ی ۱۴۰۰/۳/۲۳ در  آن رسانه‌ی وزین، خواهشمند است طبق قانون رسانه، جوابیه‌ای این شرکت را به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی در آن خبرگزاری فاخر درج نمایید.

«به دلیل خشکسالی‌های متوالی در سنوات اخیر و برداشت‌های بی رویه‌ی کشاورزان از منابع آب زیرزمینی بخش بیرم، متأسفانه چاه‌های موجود در این بخش از کیفیت شیمیایی مناسبی برخوردار نیست و آب شرب شبکه‌ی بخش بیرم از نظر شیمیایی غیر قابل شرب می‌باشد و صرفاً قابلیت مصرف بهداشتی دارد. در همین خصوص آب چاه‌های بیرم از طریق دو باب سیستم گندزدای گازی به طور مستمر کلرزنی می‌گردد و میزان کلر آزاد باقیمانده در محدوده‌ی استاندارد، در دسترس مردم قرار می‌گیرد و فاقد هر گونه آلودگی میکروبی می‌باشد. آب مصرف بهداشتی شهر و روستاهای بخش بیرم که شامل مجتمع کریشکی (۱۰ روستا و آبادی) و مجتمع بالاده (۳ روستا) می‌باشد از هشت حلقه چاه آبرفتی تأمین می‌گردد که چهار حلقه از این چاه‌ها آب بهداشتی شهر بیرم، دو حلقه آب مجتمع آبرسانی بالاده و یک حلقه نیز آب مجتمع کریشکی را تامین می‌نماید. هم‌اینک با کف‌شکنی یک حلقه چاه در شهر بیرم و یک حلقه چاه مربوط به مجتمع آبرسانی بالاده، در حال حاضر در شهر بیرم و روستای بالاده بجز افت فشار در موقع اوج مصرف، مشکل قطعی یا کم‌آبی نداریم. در همین راستا آب روستای آبکنه از مخزن ذخیره‌ی آب مجتمع بالاده، با دستگاه پمپاژ تأمین می‌گردد که به علت ضعیف بودن دستگاه پمپاژ با کمبود آب مواجه بودند. به‌منظور رفع این نقیصه دستگاه پمپاژ قوی‌تر و تابلو سافت استارت مناسب خریداری و در حال نصب می‌باشد، که با یاری خداوند پس از بهره‌برداری از این دستگاه پمپاژ مشکل کمبود آب روستای فوق مرتفع خواهد شد.

لازم به توضیح است؛ در مجتمع کریشکی که شامل ۱۰ روستا و آبادی می‌باشد در حال حاضر فقط در مواقع اوج مصرف، روستاهای بالادست با کمبود و قطعی آب مواجه می‌باشند که موضوع در دست بررسی و اقدام جهت رفع این مشکل می‌باشد. روستای علی‌آباد اوکشی نیز از روستاهای بخش بیرم می‌باشد که آب مصرفی آن از مجتمع فداغ تامین می‌گردد و در حال حاضر مشکل کم‌آبی ندارد. همان‌طور که گفته شد آب شرب شهر بیرم از نظر شیمیایی فاقد کیفیت لازم برای شرب بوده و دارای میزان TDS بالاتر از حد مجاز می‌باشد.

بنابر این آب شرب شهر و روستاهای بیرم از طریق دو دستگاه آب‌شیرین‌کن خصوصی با ظرفیت مجموع ۱۷۰ متر مکعب در شبانه‌روز و یک دستگاه آب‌شیرین‌کن متعلق به اداره آبفا شهر بیرم با ظرفیت ۳۰ متر مکعب در شبانه‌روز تأمین و توسط ماشین‌های سیار حمل آب، در اختیار مردم قرار می‌گیرد. آب‌شیرین‌کن‌های ذکر شده (بخش خصوصی) به تفکیک یکی با ظرفیت تولید ۱۲۰ متر مکعب در شبانه روز در شهر بیرم و یکی در روستای کریشکی (۵ کیلومتری شهر بیرم) با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی می‌باشند. علاوه بر این یک دستگاه آب‌شیرین‌کن مربوط به  اداره‌ی آبفا بیرم که در روستای بالاده نصب می‌باشد که با ظرفیت آبدهی ۳۰ متر مکعب در شبانه‌روز مشغول به ارائه‌ی خدمات به مردم بخش بیرم می‌باشد.

لازم به یادآوری است، آب تولیدی از چاه‌های ذکر شده صرفاً جهت مصارف بهداشتی بوده و قابل شرب نمی‌باشد.»

سید علی خلیلی
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آب و فاضلاب استان فارس

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها