مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی:

خانواده‌ها عید سعید غدیر را خاطره‌ساز کنند

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: از آن‌جایی که گرامیداشت روز عید سعید غدیر خم از اوجب واجبات و از بهترین اعمال به‌شمار می‌آید، به خانواده‌ها توصیه می‌کنم این روز را به هر طریق ممکن مثلاً با هدیه و عیدی دادن، برای بچه‌ها و حتی بزرگتر‌ها خاطره‌ساز کنند.
کد خبر: ۴۶۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴ - 29July 2021

زنده نگه داشتن «غدیر» اوجب واجبات استحجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید «غدیر خم»، اظهار داشت: روز عید «غدیر خم»، عیدالله الاکبر و روز اکمال دین و تمام شدن نعمت و لطف حضرت حق است.

وی افزود: از جناب «شافعی» یکی از پیشوایان مذاهب چهارگانه برادران اهل سنت در «طبقات الحنابله» جلد ۱ صفحه ۳۲۰ نقل شده است که؛ شخصی از «احمد بن خبل» پیشوای «حنابله» از مذاهب چهارگانه اهل سنت پرسید: «نظرتان در خصوص روایتی که در آن علی (ع) گفته است: «انا قسیم النار»، چه هست؟» احمد بن خبل در پاسخ گفت: «چرا منکر آن می‌شوید، مگر پیامبر نفرمودند که «لا یجبک الا مومن و لا یبغضک الا منافق» (دوستدار تونیست مگر مومن و دشمن تو نیست مگر منافق)». گفت: «آری». سپس احمد بن خبل گفت: «مومن جایگاهش کجاست؟ و منافق جایگاهش کجاست؟»، گفت: «منافق در جهنم و مومن در بهشت است»؛ پس نتیجه گرفت علی (ع) قسیم‌النار است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: حالا چنین شخصیت و انسانی در غدیر بعد از پیامبر خاتم (ص)، به‌عنوان وصی، خلیفه و جانشین ایشان معرفی می‌شود و این بهترین و بزرگ‌ترین لطف خدا به انسانیت است و هست و به‌همین دلیل عید غدیر باید گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام شریفی گفت: از آن‌جایی که گرامیداشت روز عید سعید غدیر خم از اوجب واجبات و از بهترین اعمال به‌شمار می‌آید، به خانواده‌ها توصیه می‌کنم این روز را به هر طریق ممکن مثلاً با هدیه و عیدی دادن، برای بچه‌ها و حتی بزرگتر‌ها خاطره‌ساز کنند و عنوان کنند که این جشن و هدیه به‌خاطر به امامت رسیدن امیرالمومنین (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها