معاون سابق رئیس صداوسیما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هجمه‌ به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» خیرخواهانه نیست

میرباقری با اشاره به هجمه‌های سنگین صورت گرفته نسبت به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» مجلس گفت: هجمه و انتقاد زودهنگام از طرح مورد نظر مجلس شورای اسلامی خیرخواهانه نیست.
کد خبر: ۴۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 01August 2021

«سید مرتضی میرباقری» معاون سابق رئیس صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در پاسخ به سوالی درخصوص هجمه‌های سنگین و واکنش‌های صورت گرفته نسبت به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هجمه و انتقاد به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با نیت خیرخواهانه نیست، چراکه ابعاد و جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست.

وی با تاکید بر لزوم نگاه کارشناسی به مسائل فرهنگی و ابعاد مختلف طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی عنوان کرد: بررسی هر طرحی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی باید با نگاه کارشناسی و با دلایل مورد بحث کافی صورت گیرد. 

به گزارش دفاع‌پرس، در جلسه علنی روز (چهارشنبه، ششم مرداد) مجلس شورای اسلامی، تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

پس از اظهارات جدی مخالفان و موافقان این طرح، نمایندگان با ۱۲۱ رأی موافق از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در مجلس با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از تائید شورای نگهبان، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار