دبیر علمی مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان غربی خبر داد؛

اعلام فراخوان مرحله استانی کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان غربی

«سلیمانپور» از برگزاری مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقامت همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ - 06August 2022

فراخوان بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان غربی

«سعید سلیمانپور» دبیر علمی مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان غربی، گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، از برگزاری مرحبله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقامت همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و اظهار داشت: این کنگره در ۲ بخش، استانی و ملی برگزار خواهد شد.

سلیمانپور گفت: در سال گذشته، بیش از ۱۵۰ اثر از شاعران استان آذربایجان غربی در بخش استانی کنگره دریافت شد که پنج اثر برتر به مرحله ملی کنگره ارسال شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقامت، تصریح کرد: دفاع مقدس در فلسفه جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار مهم و مؤثری دارد و طبیعتاً تبیین هنری و ادبی این مقوله نیز از اولویت‌های فرهنگی آن به شمار می‌رود و بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقامت در کنار اینکه شاخص‌ها و سنجه‌های شعر دفاع مقدس را مشخص و تبیین می‌کند، به دنبال فراگیری و برجسته‌سازی آن نیز هست.

دبیر علمی مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در آذربایجان غربی تصریح کرد: از دیگر اهداف این کنگره، کشف و معرفی چهره‌های جدید و مخصوصاً جوان در حیطه شعر دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقامت، در کنار محور اصلی که رویکردی عمومی به مقوله دفاع مقدس دارد، محور‌های دیگری نیز برای خلق آثار در نظر گرفته شده است که شامل مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت)، پیوند دفاع مقدس با مضامین و مفاهیم عاشورایی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و کودکان و نوجوانان، نقش زنان در دفاع مقدس می‌شود.

سلیمانپور گفت: مهلت ارسال آثار مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، ۳۱ شهریور سال جاری است و شاعران استان آذربایجان غربی می‌توانند اشعار خود را در قالب فایل word به همراه مشخصات به رایانامه: a.g.defa@gmail.com یا به شماره: ۰۹۱۴۳۴۷۴۶۸۳ در پیام‌رسان «واتساپ» ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار