مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش:

همسران رزمندگان بهترین الگو برای دختران جوان هستند

«پناهی» گفت: در هفته دفاع مقدس با هدف معرفی سبک و سیره زنان مجاهد میز خدمت با موضوعات سبک زندگی جهادی، تبیین زندگی زنان شهیده و پاسخ به مباحث و شبهات دفاع مقدس در نماز جمعه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲ - 04October 2022

همسران رزمندگان بهترین الگو برای دختران جوان امروز هستند«پروین پناهی» مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، هدف از این میز خدمت را تبیین سیره زندگی مادران، همسران شهدا و بانوان ستادهای پشتیبانی جنگ عنوان کرد و اظهار داشت: بانوانی که در اوج سختی‌ها و مشکلات به تربیت فرزند پرداختند تا همسرانشان بتوانند با آسودگی خاطر در جبهه‌ها حضور و نقش آفرینی کنند. همسران رزمندگان بهترین الگو برای دختران جوان امروز هستند که هم نقش همسری و هم نقش مادری را به خوبی ایفا کردند. 

وی تاکید کرد: متاسفانه از نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بسیار کم صحبت شده است. دختر جوان امروز ما باید بداند مادران شهدا چگونه فرزندانشان را بزرگ و زمانی که نیاز شده به ندای رهبرشان لبیک گفتند و برای دفاع از اسلام فرزندانشان را راهی جبهه کردند.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش یادآورشد: اگر امروز درآسایش و امنیت زندگی می کنیم، بدانیم مدیون چه کسانی هستیم. معلم و آموزگار ما باید با خاطرات و سیره زندگی بانوان در تاریخ  پرافتخار دفاع مقدس آشنا شوند تا بتوانند مفاهیم ارزشی جهاد را برای دانش آموزان خود تبیین کنند.

پناهی درخصوص اهمیت آشنایی دانش آموزان با زندگی زنان شهیده اصفهان بیان کرد: زندگی زنان شهیده اصفهان سراسر معرفت است. زنانی که در دوران انقلاب با سخت ترین شکنجه های رژیم ستمگرشاه روبرو بودند اما دست از فعالیت های انقلابی برنداشتند و دوش به دوش برادران خود به تبلیغ اسلام و پخش اعلامیه های امام  خمینی (ره) پرداختند.

 وی اضافه کرد: زنان شهیده اصفهان در برابر منافقین کوردل که امروز در کشورهای دیگر به دفاع دروغین خود برای نسل جوان ایران می پردازند ایستادگی کردند. بعضی هم درسخت ترین شکنجه ها جان خود را فدای اسلام کردند از جمله شهیده «فاطمه جعفری» که شش نفر از اعضای خانواده اش به شهادت رسیدند.

در حاشیه برگزاری میزخدمت، نمایشگاه تصاویر زنان شهیده استان برپا شد و تعدادی از معلمان درباره زندگی شهدای زن برای بازدیدکنندگان صحبت کردند. این برنامه با همکاری و مشارکت امور بانوان اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار