در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس دانشگاه قم: توانمندی‌های دفاعی کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: نمایشگاه آسمان اقتدار گوشه‌هایی از توانمندی‌های جوانان ایرانی را در صنایع دفاعی به نمایش می‌گذارد که علم و دانش را با اخلاص در هم آمیخته و لرزه بر اندام دشمنان انداختند.
کد خبر: ۵۹۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸ - 28May 2023

توانمندی‌های دفاعی کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته استحجت‌الاسلام والمسلمین «احمدحسین شریفی» رییس دانشگاه قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه آسمان اقتدار، دستاورد‌ها و توانمندی‌های هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: از تمامی عزیزانی که برای برپایی این نمایشگاه با عظمت برنامه‌ریزی و تلاش کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: نمایشگاه آسمان اقتدار گوشه‌هایی از اعتماد به نفس و قدرت و توانمندی‌های جوانان ایرانی را به نمایش می‌گذارد که علم و دانش را با اخلاص در هم آمیخته و در تکنولوژی دفاعی بکار گرفتند و لرزه بر اندام دشمنان انداختند.

شریفی با اشاره به بازتاب ساخت پهپاد‌های ایرانی در سفر خود به برخی کشور‌های خارجی عنوان کرد: امروز بسیار باعث افتخار است که کشور‌های صاحب قدرت، همین پهپاد‌های ایرانی را مایه اعتماد به نفس و پیروزی خود می‌دانند و بر آن می‌بالند.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی جوانان با پیشرفت‌های کشور تاکید کرد: توصیه و تاکید و خواهش بنده از نسل جوان و فرهیختگان جامعه این است که در موقعیتی که دشمنان ما با انواع هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم، پیشرفت‌ها را نوعی فتوشاپ و خلاف واقع می‌دانند، واقعیت‌ها را از نزدیک ببینند و در جریان افتخارآفرینی‌های جوانان ما قرار بگیرند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به برنامه و تاکید دولت و حمایت وزارت علوم برای راه اندازی اردو‌های راهیان پیشرفت، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از سال گذشته اردو‌های راهیان پیشرفت برای دانشجویان، اساتید و خانواده‌های آنان تدارک دیده شده که بتوانند پیشرفت‌های صنایع نظامی ما را از نزدیک ببینند و لمس کنند.

وی تاکید کرد: البته آنچه که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود تنها گوشه‌ای از پیشرفت‌های قابل عرضه به عموم است و دستاورد‌ها و توانمندی‌های واقعی چندین برابر بیشتر از این می‌باشد.

شریفی اضافه کرد: جوانان ما بخصوص دانشجویان با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی ضمن کسب اعتماد به نفس، با تجلی عملی شعار «ما می‌توانیم» آشنا می‌شوند و این پیشرفت‌ها را در تمامی عرصه‌های علمی همچون نانو، بیو، هایتک، علوم شناختی، فناوری اطلاعات و‌... به کار می‌گیرند.

رییس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کشور ما دارای رتبه‌های برتر علمی در جهان است که نمونه آن را می‌توان در نمایشگاه توانمندی‌های هوافضا و ساخت افتخارآمیز موشک‌های نقطه زن مشاهده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها