در دیدار سلطان عمان مطرح شد؛

امام خامنه‌ای: سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد اختلاف در منطقه است/ برای از سرگیری روابط با مصر مشکلی نداریم/ با گسترش روابط دولت‌های اسلامی «امت اسلامی» شوکت و عظمت خود را باز می‌یابد

رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست رژیم صهیونیستی را ایجاد اختلاف در منطقه دانستند و با تاکید بر اینکه، با گسترش روابط دولت‌های اسلامی «امت اسلامی» شوکت و عظمت خود را باز می‌یابد، فرمودند: ما برای ازسرگیری روابط با مصر مشکلی نداریم و از این موضوع استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ - 29May 2023

امام خامنه‌ای:به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای «هیثم بن‌طارق آل سعید» سلطان عمان و هیات همراه، روابط ایران و عمان را روابطی دیرینه و ریشه‌دار و خوب خواندند و فرمودند: ما معتقدیم گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، به نفع هر دو طرف است.

معظم‌له با اشاره به مذاکرات طرف‌های ایرانی و عمانی، خاطرنشان کردند: نکته مهم آن است که این مذاکرات تا رسیدن به نتایج محسوس، به‌صورت جدی پیگیری شود و در نهایت ارتباطات گسترش یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع خطر حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نیز اشاره کردند و افزودند: سیاست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن، ایجاد اختلاف و نبود آرامش در منطقه است، بنابراین همه کشورهای منطقه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

حضرت امام خامنه‌ای خاطرنشان کردند: افزایش همکاری عمان و ایران حائز اهمیت است؛ زیرا دو کشور در آبراه بسیار مهم تنگه هرمز دارای اشتراک هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات سلطان عمان مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

حضرت امام خامنه‌ای درخصوص اظهار خرسندی سلطان عمان از آغاز روابط مجدد ایران و عربستان فرمودند: این موضوعات نتیجه سیاست خوب دولت جناب آقای رئیسی برای گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است.

معظم‌له در پایان با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه؛ با گسترش رابطه دولت‌های اسلامی، «امت اسلامی» شوکت و عظمت خود را بازیابد، فرمودند: کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات کشورهای اسلامی، به نفع همه ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها