پوشش مراسم اربعین در کربلا توسط 400 خبرنگار و تصویربردار از سراسر جهان

مدیر کارگروه اطلاع رسانی و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی گفت: 600 خبرنگار و تصویربردار در سامانه حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که تاکنون بیش از 400 خبرنگار و تصویر بردار از رسانه های مختلف جهان وارد کربلا شده اند.
کد خبر: ۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ - 02December 2015

پوشش مراسم اربعین در کربلا توسط 400 خبرنگار و تصویربردار از سراسر جهان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس؛ محمد علی انوشه، با تشریح فعالیت های ستاد اطلاع رسانی مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به حضور پرشور و چندین میلیونی زائران حسینی در کنگره عظیم اربعین حسینی، از ماهها قبل کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی در تهران شکل گرفت و با توجه به امکانات رادیو تلویزیون های اسلامی و اتحادیه رسانه های عراقی برنامه ریزی شد که بتوان با بسیج تمامی امکانات خود این گنگره عظیم را با پوشش مناسب خبری مکتوب و تصویری به اطلاع مردم جهان برسانیم.


وی با بیان این که 240 دوربین برای پوشش گنگره عظیم اربعین حسینی در مسیرهای ورود به کربلا و داخل شهر کربلا مستقر شده، بیان داشت: 200 دوربین در مسیرهای ورودی زائران به کربلا مستقر شده و 40 دوربین نیز فقط در اطراف بین الحرمین برای پوشش این رویداد مهم جهانی مستقر شده است.
انوشه با بیان این که مهم ترین و پر ازدحام ترین مسیری که زائران برای رسیدن به کربلا از آن استفاده می کنند، مسیر نجف - کربلا می باشد، افزود: 20 مرکز ارسال تصویر و اخبار در این مسیر ایجاد شده که 13 مرکز آن ثابت و هفت مرکز آن سیار است.
 

نماینده اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی با اشاره به این که برای پوشش اخبار و تصاویر دورترین مسیرها به کربلا در عراق از جمله بصره اقدام شده است، گفت: با آغاز راهپیمایی اربعیین حسینی از حدود 20 روز پیش از بصره، کار این ستاد نیز در این مسیر آغاز شده است.


وی ادامه داد: مسیر راهپیمایی زائران حسینی شامل شهرهای بصره، ناصریه، العماره و سماوه(شهرهای جنوبی)، شهرهای کوت، دیوانیه و حله (شهرهای شرقی) و همچنین بغداد، اسکندریه، مسیب، از شهرهای شمالی کربلا هستند که رسانه های این اتحادیه در آن مستقر شده اند.
 

انوشه با بیان این که بیشترین امکانات ستاد اطلاع رسانی اربعین حسینی در مسیر نجف - کربلا مستقر شده است، تصریح کرد: 2 مرکز در دو موکب امام رضا (ع) در عمودهای 285 و 1120 مستقر شده اند و در عمود 285 پیش بینی اقامت برای 100 خبرنگار - تصویربردار به همراه SNG و واحد سیار شده است که خبرنگاران و تصویربرداران می توانند به طور زنده اخبار و گزارش های خود را مخابره کنند.


وی با اشاره به همکاری های خوب دولت عراق و مسئولان عتبه حسینی و عباسی برای پوشش اخبار گنگره عظیم اربعین حسینی، گفت: مجوز تمامی خبرنگاران و تصویربرداران برای پوشش اخبار در تمامی نقاط مورد اشاره و صحن های مطهر اخذ شده و کارت های مورد نیاز نیز تحویل خبرنگاران شده است.


انوشه افزود: چهار فروند کوادکوپتر (دوربین پرنده) نیز برای پوشش بهتر تصاویر گنگره عظیم اربعین حسینی در داخل و خارج کربلا بکار گرفته شده است.


وی در خاتمه یکی دیگر از فعالیت های اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی را ارسال تصاویر بدون لگو برای استفاده دیگر رسانه های جان به صورت رایگان عنوان کرد، و گفت: این تصاویر در ماهواره های IS902 و AM6 در حال پخش است.

ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار