فرمانده سپاه مراغه:

روستای ورجوی در مراغه پیشتاز عرصه شهادت است

فرمانده سپاه مراغه گفت: مراغه با تقدیم یکهزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن، در عرصه ایثار و شهادت گذشته بسیار درخشانی دارد.
کد خبر: ۶۶۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ - 08May 2024

شهیدپرورترین روستای ایران با عنوان ورجوی در مراغه قرار دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی،«یحیی حیدری» فرمانده سپاه مراغه در آیین شهدا تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا، با بیان اینکه مراغه حدود ۱۹ هزار رزمنده دارد، اظهار کرد: شهیدپرورترین روستای ایران با عنوان ورجوی در مراغه قرار دارد و رزمندگان این شهرستان از شهدای کربلا الگو گرفته و غیرت و شجاعت مردمان این دیار را به نمایش گذاشته‌اند.

سرهنگ حیدری به تاریخ‌ساز بودن شهدای مراغه نیز اشاره و اضافه کرد: این شهرستان تنها در عملیات مطلع‌الفجر ۳۶ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد و رزمندگانش با الهام گرفتن از سالار شهیدان، وقایعی فراموش‌نشدنی خلق کردند.

وی اضافه کرد: عزاداری‌های منحصربفرد مردم این شهرستان در ماه محرم که برخی از آنها بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد نیز از دیگر ویژگی‌های فرهنگی افتخارآمیز این شهرستان است.

حیدری با تاکید بر اینکه مداحان مراغه در شهرستان‌های مختلف حضور می‌یابند و زبانزد عام و خاص هستند، ابراز امیدواری کرد که آیین «شهدا تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا» هرساله در ردیف ویژه‌برنامه‌های «روز مراغه» گنجانده شود و مداحان و خانواده‌های معظم شهدا در این آیین حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری آیین «شهدا تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا» و تکرار آن در سال‌های بعد، تبیین همین ۲ شاخص فرهنگی مراغه در روزهای مصادف با «روز مراغه» است تا نسل جوان بیش از پیش با فرهنگ غنی منطقه آشنا شوند.

حیدری بیان کرد: نیروهای مسلح کشورمان امروزه با جسارت و جراتی که از مکتب عاشورا درس گرفته‌اند، عملیات «وعده صادق» را اجرا می‌کنند و هیمنه آمریکا را درهم می‌شکنند.

فرمانده سپاه مراغه اظهارداشت: دو ویژگی فرهنگی «عشق به اهل بیت» و «شهادت‌طلبی» تاثیر بسیار عمیقی در استکبارستیزی نیروهای مسلح کشورمان دارد و این شاخص‌های فرهنگی باید روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها