مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) قزوین: 

تحریم‌ها مانع رشد و شکوفایی ایران اسلامی نشد

حجت الاسلام «یوسفی» گفت: کسب مدال‌های علمی جهانی، توانمندی‌های که در حوزه مختلف به دست آوردیم شگفت انگیز است و در هر حوزه‌ای که ایران را تحریم کردند ما به رشد و شکوفایی رسیدیم.
کد خبر: ۶۹۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴ - 12September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «علی یوسفی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) در جمع معلمان و فرهنگی که در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد ضمن توجه ویژه به جایگاه معلم و دوران ابتدایی گفت: شرایطی دوران ابتدایی دارد نگاه به آموزش ویژه برای معلمین در نظر گرفته شود. اهمیت این بخش بسیار مهم است زیرا پی ریزی که در این دوره انجام می شود دیگر نمی شود در مدرسه و دانشگاه تغییر داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه گفت: معلم و دانش آموز وقتی ارتباط واقعی بگیرند در وجود همدیگر نمایان می شوند و دانش آموز از معلم الگوبرداری می کند و با نفوذی که بر روی دانش آموز دارد می‌توانند شخصیت جامعی بسازد که بعدها اگر در مسیر تندبادهای فرهنگی قرار بگیرد با اعتقادات راسخ و پی ریزی محکم می‌ایستاد.

وی تصریح کرد: همه خاطرات و اتفاقات زندگی با مقطع دوران ابتدایی قابل قیاس نیست و شما معلمان تکلیف بسیار سنگینی دارید و نیاز به کار دارد که فیلم ها در باره آن ساخته شود، به خانه سالمندان رفته بودم بازدید یک شخصی را دیدم و پرسیدم بچه ها به شما سر می زنند؟ گفتند هر شش ماهی یک بار! پرسیدم از آنها ناراحت نیستید؟ گفتند؛ خیر! چون وقتی بچه بودند با چشم‌های خواب آلود آنها را به مهدکودک می بردم و هشت ساعت بعد آنها را می آوردم و امروز آن هشت ساعت با دیدار شش ماهه خودشان را نشان می دهد.

یوسفی ابراز داشت: وقتی در تربیت درست بچه‌ها کوتاهی کنیم در گذر زمان خودشان را نشان می‌دهد هر چقدر بین معلم با دانش آموز فاصله بیفتد اثر تربیتی خویش را در جامعه بروز می‌دهد. معلم خلا عاطفی و رفتاری پدر و مادر پر می شود و شرایط مدرسه و مهدکودک قابل مقایسه نیست زیرا معلم انسان ساز است و مهدکودک کارش نگهداری است.

وی عنوان کرد: معلم انسان های را می‌سازد که برای همه تاریخ الگو و تاثیرگذار است. وقتی از امام خمینی پرسیدند شما که با یک عبا و عصا می‌خواهید قیام کنید سربازان شما کجایند؟ فرمودند؛ سربازان من در گهواره‌ها هستند. همان سربازان در دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند.

این مسئول تصریح کرد: از نظر برخی‌ها پایه‌های مذهبی دانش آموزان ضعیف است اما من معتقدم اینگونه نیست وقتی با مدال طلای المپیک خداحافظی می‌کند اما دست از اعتقاداتش و پرچم حضرت ام البنین نمی‌کشد یعنی پایه تربیتی خوبی شکل گرفته است. هدایای دانش آموزان و قهرمانان مدال آور باید بیشتر شود و به عنوان الگو معرفی شوند اما با تربیت درست اسلامی که معتقد به تخصص و تعهد هستند و با انسان سازی آینده کشور و نسل های بعد را تضمین می کنیم.

‌وی اذعان داشت: علیرغم لجن پراکنی که درباره اعتقادات، باورها و مذهب تشیع انجام می‌دهند در اندیشکده‌هایشان چیز دیگر می‌گویند. آنها می‌گویند؛ با کشوری بنام ایران مواجهه هستیم و سرنوشت دنیا را آن گونه که می‌خواهند تغییر خواهند داد. فقط برای مدیریت کشور نیرو تربیت نمی‌کنید بلکه دانش آموزان باید برای مدیریت جهانی آماده شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین اضافه کرد: کسب مدال های علمی جهانی، توانمندی‌های که در حوزه مختلف به دست آوردیم شگفت انگیز است و در هر حوزه‌ای که ایران را تحریم کردند ما به رشد و شکوفایی رسیدیم. برخی‌ها با بی‌شرمی تمام بیان می‌کردند همان طور که برای ورزش مربی از خارج می آوریم برای مدیریت کشور هم مدیر وارد کنیم و یعنی بی‌توجهی به مدیران و ظرفیت‌های کشور است.

یوسفی عنوان کرد: مدیرکل آموزش پرورش اردوی راهیان پیشرفت را پیگیری کنند و کارهای خارق العاده را که دانش آموزان انجام دادند ببینند. در نیروی دریایی سپاه پاسداران کارهای بزرگی را دانش آموزان نخبه انجام دادند. در هوافضا، هسته ای، سلولهای بنیادی و رشد علمی بی نظیر عمل کردیم و مظلومانه وارد شهرها شدند اما استقبال چندانی از آنها مانند ورزش نشد.

وی گفت: جایگاهی معلمی با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، سفارش قرآن و اهل بیت در باره تعلیم و تعلم واضح و مبرهن است. با همه معلم های خودم ارتباط دارم و به اندازه پدر و مادرم برای رشد من در مسیر درست زحمت کشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها