رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کردستان خبر داد؛

تشکیل ستاد اربعین در کردستان

«کرمی» از تشکیل ستاد اربعین در کردستان خبر داد و گفت: استان کردستان در مسیر زائرانی از کشورهای آذربایجان و ترکیه و زائران درون مرزی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان خواهد بود که در این راستا باید آمادگی لازم برای ارائه خدمات به زائران را داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ - 30July 2022

تشکیل ستاد اربعین در کردستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رضا کرمی» رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کردستان امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد اربعین استان به ریاست استاندار کردستان و در شهرستان‌های استان به ریاست فرمانداران خبر داد و اظهار داشت: ۲۱ موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین در استان کردستان تشمیل شده از این تعداد ۱۶ موکب در داخل استان و ۵ موکب به صورت برون‌مرزی به زائران اربعین خدمات‎رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های داخلی در کل استان مستقر خواهند شد، افزود: تمام موکب‌های استان کردستان مردمی و به همت خیرین و نذورات مردمی فعالیت خواهند کرد و به زائران امام حسین(ع) خدمات رفاهی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از فیوضات این سفر معنوی ارائه خواهند کرد.

کرمی افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال بین ۴ تا ۵ میلیون نفر در همایش پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند که کار ثبت‌نام از زائران اربعین در استان کردستان همزمان با سراسر کشور به همت اداره کل حج و زیارت استان انجام شده است.

وی بیان کرد: استان کردستان در مسیر زائران گذری از کشورهای آذربایجان و ترکیه و زائران درون مرزی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان خواهد بود که در این راستا باید آمادگی لازم برای ارائه خدمات به زائران را داشته باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان افزود: اهل سنت استان کردستان استقبال چشمگیری از برنامه‌های مذهبی در ایام محرم و استقبال از زائران اربعین دارند و در سال‌های گذشته بهترین خدمات در مواکب حسینی هم داخلی و هم خارج از استان به زائران اربعین ارائه داده شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی باید موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی را در طول سفر اربعین مورد توجه قرار دهند، یادآور شد: زائران اربعین حسینی برای فراهم کردن مقدمات سفر باید هرچه زودتر نسبت به تزریق دو دُز واکسن کرونای خود اقدام کنند و گذرنامه‌هایشان باید از زمان اعزام شش ماه تمدید داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار