رایزنی امیرعبداللهیان با جوزف بورل برای لغو تحریم‌ها

در گفت‌وگوی تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در خصوص گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.
کد خبر: ۵۷۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 17March 2023

رایزنی امیرعبداللهیان با جوزف بورل برای لغو تحریم‌هابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در گفت‌وگوی تلفنی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در خصوص گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص اوکراین اظهار داشت: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلاً گفت‌وگو کرده ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی برای استمرار تلاش‌ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر داد و افزود: غرب باید به جای تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک مستند در نشست رسمی هیأت‌های سیاسی و نظامی دو کشور ارائه دهد و گفت‌وگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و نه جنگ.

امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد، روابط تهران و آژانس در مسیر درست خود قرار دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از جوزف بورل در خصوص نحوه نادرست انعکاس اخبار و محتوای توییتش انتقاد کرد.

جوزف بورل نیز در این گفت‌وگو، تلاش خود به عنوان هماهنگ کننده در راستای جمع بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفتگوها را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: علیرغم وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می‌کنم. بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و روبه جلو خواند. طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار